Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

4 cechy dobrej agencji reklamowej

Decydując się na wstąpienie do grona przedsiębiorców musisz rozważyć podjęcie współpracy z agencją reklamową. Zatrudnienie speców od marketingu może okazać się nieocenione przy budowaniu wizerunku marki oraz promowaniu jej produktów czy usług. Na co zatem zwrócić uwagę przy wyborze agencji reklamowej? O co pytać? Czego się spodziewać? Jakie cechy posiada dobra agencja reklamowa? Każda reklama, niezależnie czy jest stworzona przez speców od marketingu czy przez debiutanta w tej dziedzinie, powinna być efektywna – nastawiona na pozytywny rezultat, skuteczna. Co oznacza w tym przypadku efektywność? Wzrost sprzedaży. Jako przedsiębiorca, tak naprawdę nie szukasz agencji, ale partnera. Osoby lub zespołu, którym będziesz w stanie zaufać do tego stopnia, że przestaniesz obawiać się o przyszłość swojej firmy. Co powinno być podstawą Twojego zaufania względem zatrudnianej agencji?

Dobra agencja reklamowa podchodzi indywidualnie do klienta

Bardzo ważne, o ile nie najważniejsze, jest indywidualne podejście do Twoich potrzeb. Po pierwsze musisz zwrócić uwagę na to, czy agencja proponuje Ci rozwiązania sprofilowane i dobrane do wymagań marki. Jeśli agencja nie dopytuje Cię o dodatkowe informacje, ani nie konsultuje pomysłów na bieżąco, możesz spodziewać się otrzymania od niej gotowca z podmienionymi danymi. Agencje działające w taki sposób nie są warte Twojego czasu. Agencja na której możesz polegać zorganizuje spotkanie, a potem będzie z Tobą w stałym kontakcie. W oparciu o udostępnione przez Ciebie materiały i wspólnie ustalone potrzeby biznesowe zostanie przygotowana oferta nastawiona na zrealizowanie założonych celów.

Dobra agencja reklamowa jest szczera

Agencja nie tylko ma za zadanie Ci pomóc, ale również doradzić. Jeśli okaże się, że wstępne pomysły opisane w briefie nie przyczynią się do zwiększenia zainteresowania Twoją firmą, to właśnie agencja reklamowa jest tą instancją, która powinna odradzić Ci poszczególne działania (proponując coś w zamian). Ponadto, agencja powinna poinformować Cię o tym, jakie wyniki są dla Twojego biznesu realistyczne – nie ma tutaj miejsca na bajki i obietnice bez pokrycia.

Może być doświadczona

Doświadczenie nie jest wymagane, aczkolwiek przydatne. Firma która ma już na swoim koncie współpracę z markami miała okazję zderzyć się z… rzeczywistością – wie, jakie działania są bardziej, a jakie mniej skuteczne. Doświadczenie może również okazać się nieocenionym wsparciem w przypadku niespodziewanego kryzysu np. wizerunkowego.

Musi być transparentna

Wszelkie działania agencji reklamowej w zakresie budowania marki i jej prowadzenia powinny być z Tobą uprzednio konsultowane. Zasada przejrzystości działa też w drugą stronę – jako osoba odpowiedzialna za markę musisz informować agencję reklamową o tym, czy jej działania przynoszą zamierzone efekty i zyski. Agencja reklamowa zapewnia firmie opiekę nad marketingiem i sprzedażą, natomiast Ty, jej przedstawiciel, powinieneś być dostępny i odpowiadać na wszelkie pytania i niejasności. Każda marka, ale i każda agencja reklamowa, jest inna. Podstawą ich relacji powinno być wzajemne zrozumienie potrzeb i wspólne dążenie do celu. Może się jednak okazać, że współpraca z agencją reklamową, pomimo spełnienia wszystkich powyższych warunków, nie przebiega zgodnie z planem. Powodem takiej sytuacji zazwyczaj jest brak porozumienia lub szacunku. Dla dobra firmy należy się wtedy zastanowić nad zmianą dotychczasowych ustaleń lub rozwiązaniem współpracy. Jeśli poszukujesz agencji, która posiada cztery powyższe cechy - skontaktuj się z nami i zobacz, co mamy do zaoferowania!