Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Agencja kreatywna radzi: świąteczne życzenia z klasą

Stoisz właśnie przed problemem wysłania kartki świątecznej od firmy do jej klientów i kontrahentów? A może po prostu chcesz zrobić miłą niespodziankę swoim pracownikom lub nawet bliskim spoza kręgu zawodowego? Oto czego nie powinno zabraknąć na Twojej świątecznej kartce według naszych grafików i copywriterów.

 

Cząstki siebie…

Nieważne, jakie są Twoje możliwości kreatywne – ważne, żeby na Twojej kartce znalazła się cząstka Ciebie – i to niezależnie od tego, czy zamierzasz wysłać ją w imieniu firmy, czy obdarować swoich bliskich. Wystarczy mały twist – powiedzonko z którego słyniesz zawarte w życzeniach, element twojej filozofii lub misji firmy subtelnie przedstawiony w kreacji – coś co sprawi, że odbiorca pomyśli ciepło o Tobie lub Twojej firmie. Pamiętaj, że większość z nas dostaje co najmniej kilka różnych życzeń w okresie świątecznym i ten element może sprawić, że to właśnie Twoje zapadną w pamięć najbardziej!  

…ale bez przesady!

Mówiąc o zawieraniu cząstki siebie na kartkach i w życzeniach, nie możemy nie wspomnieć o pewnej pułapce, w którą często wpadają przede wszystkim firmy wysyłające świąteczne upominki swoim klientom. Pamiętaj o tym, że wysłana kartka ma być przede wszystkim miłym podarunkiem, a nie ulotką reklamową. Kreatywne i subtelne zawarcie logo Twojej firmy w kreacji jest w porządku – szczególnie jako podpis pod życzeniami – ale już kreację z choinką stworzoną z wielokrotnie powielonego logotypu i życzenia „korzystania z naszych produktów” warto przemyśleć kilka razy. W przypadku tworzenia kartki świątecznej od osoby prywatnej te ograniczenia mogą być jednak znacznie mniejsze. Sam/a wiesz, co najbardziej ucieszy Twoich bliskich. Czego nie może zabraknąć na twojej kartce świątecznej

Naturalności

Do wysyłania kartek świątecznych nie trzeba startować jak do konkursu jazdy figurowej na łyżwach. Nie zawsze bowiem najbardziej efektowna kreacja z mnóstwem drogich dodatków i bardzo długie życzenia pisane wierszem są odbierane pozytywnie. Znacznie częściej wychodzą za to nienaturalnie i sprawiają wrażenie wymuszonych. Zastanów się, jak odbierają Ciebie lub Twoją firmę bliscy lub klienci. Jeśli zwykle komunikujesz się zwięźle – krótkie życzenia będą w porządku. Jeśli słyniesz z zabawnych anegdotek – niewymuszone wplecenie jakiejś o świątecznym zabarwieniu wyjdzie bardzo naturalnie. A to słowo-klucz. Życzenia świąteczne to forma pozytywnego kontaktu z drugim człowiekiem i tak trzeba je traktować.  

Kreatywności

Pamiętaj – Twoja kartka nie musi być najlepsza, czy najpiękniejsza na świecie, ale dobrze jeśli będzie przynajmniej bardzo dobra w możliwej dla Ciebie skali. A co to oznacza? Że warto spędzić chwilę na jej obmyśleniu i kreacji – tak, aby połączyć wszystkie wymienione wyżej punkty w unikalny, nienachalny i przede wszystkim – kreatywny sposób. I znowu – nie musisz wcale wymyślać przysłowiowych „złotych gór”. Wystarczy mały twist, detal czy zgrabne połączenie kreacji z życzeniami, które sprawią, że odbiorca uśmiechnie się, gdy weźmie Twoją kartkę w dłonie. Wszystko w miarę Twoich możliwości!  

Trendów

Na koniec zostawiamy zadanie z tak zwaną (nomen omen) „gwiazdką” – dla tych, którzy bez problemu poradzili sobie z poprzednimi punktami. Twoją świąteczną kartkę można bowiem wzbogacić o panujące aktualnie trendy, aby po prostu była „na czasie” i jeszcze bardziej cieszyła oko. Internet huczy wręcz co roku od artykułów prezentujących panujące trendy i sposobów na ich wkomponowanie do swojej twórczości. Krótki research pozwoli Ci zorientować się, czy w tym roku warto korzystać z geometrycznych kształtów, pastelowych kolorów, bogatego czy prostego wzornictwa, itd. Ten punkt sprawi, że Twoje kartki – już i tak prawdopodobnie wykonane z kreatywnością i klasą – nabiorą jeszcze profesjonalnego sznytu. Mamy nadzieję, że te kilka rad sprawi Wam radość i dumę ze swoich świątecznych kartek, a te z kolei przyniosą uśmiech Waszym bliskim lub klientom. A tymczasem życzymy Wam Wesołych Świąt!