Stoisz właśnie przed problemem wysłania kartki świątecznej od firmy do jej klientów i kontrahentów? A może po prostu chcesz zrobić miłą niespodziankę swoim pracownikom lub nawet bliskim spoza kręgu zawodowego? Oto czego nie powinno zabraknąć na Twojej świątecznej kartce według naszych grafików i copywriterów.
Cząstki siebie…
Nieważne, jakie są Twoje możliwości kreatywne – ważne, żeby na Twojej kartce znalazła się cząstka Ciebie – i to niezależnie od tego, czy zamierzasz wysłać ją w imieniu firmy, czy obdarować swoich bliskich. Wystarczy mały twist – powiedzonko z którego słyniesz zawarte w życzeniach, element twojej filozofii lub misji firmy subtelnie przedstawiony w kreacji – coś co sprawi, że odbiorca pomyśli ciepło o Tobie lub Twojej firmie. Pamiętaj, że większość z nas dostaje co najmniej kilka różnych życzeń w okresie świątecznym i ten element może sprawić, że to właśnie Twoje zapadną w pamięć najbardziej!
…ale bez przesady!
Mówiąc o zawieraniu cząstki siebie na kartkach i w życzeniach, nie możemy nie wspomnieć o pewnej pułapce, w którą często wpadają przede wszystkim firmy wysyłające świąteczne upominki swoim klientom. Pamiętaj o tym, że wysłana kartka ma być przede wszystkim miłym podarunkiem, a nie ulotką reklamową. Kreatywne i subtelne zawarcie logo Twojej firmy w kreacji jest w porządku – szczególnie jako podpis pod życzeniami – ale już kreację z choinką stworzoną z wielokrotnie powielonego logotypu i życzenia „korzystania z naszych produktów” warto przemyśleć kilka razy. W przypadku tworzenia kartki świątecznej od osoby prywatnej te ograniczenia mogą być jednak znacznie mniejsze. Sam/a wiesz, co najbardziej ucieszy Twoich bliskich.
Naturalności
Do wysyłania kartek świątecznych nie trzeba startować jak do konkursu jazdy figurowej na łyżwach. Nie zawsze bowiem najbardziej efektowna kreacja z mnóstwem drogich dodatków i bardzo długie życzenia pisane wierszem są odbierane pozytywnie. Znacznie częściej wychodzą za to nienaturalnie i sprawiają wrażenie wymuszonych. Zastanów się, jak odbierają Ciebie lub Twoją firmę bliscy lub klienci. Jeśli zwykle komunikujesz się zwięźle – krótkie życzenia będą w porządku. Jeśli słyniesz z zabawnych anegdotek – niewymuszone wplecenie jakiejś o świątecznym zabarwieniu wyjdzie bardzo naturalnie. A to słowo-klucz. Życzenia świąteczne to forma pozytywnego kontaktu z drugim człowiekiem i tak trzeba je traktować.
Kreatywności
Pamiętaj – Twoja kartka nie musi być najlepsza, czy najpiękniejsza na świecie, ale dobrze jeśli będzie przynajmniej bardzo dobra w możliwej dla Ciebie skali. A co to oznacza? Że warto spędzić chwilę na jej obmyśleniu i kreacji – tak, aby połączyć wszystkie wymienione wyżej punkty w unikalny, nienachalny i przede wszystkim – kreatywny sposób. I znowu – nie musisz wcale wymyślać przysłowiowych „złotych gór”. Wystarczy mały twist, detal czy zgrabne połączenie kreacji z życzeniami, które sprawią, że odbiorca uśmiechnie się, gdy weźmie Twoją kartkę w dłonie. Wszystko w miarę Twoich możliwości!
Trendów
Na koniec zostawiamy zadanie z tak zwaną (nomen omen) „gwiazdką” – dla tych, którzy bez problemu poradzili sobie z poprzednimi punktami. Twoją świąteczną kartkę można bowiem wzbogacić o panujące aktualnie trendy, aby po prostu była „na czasie” i jeszcze bardziej cieszyła oko. Internet huczy wręcz co roku od artykułów prezentujących panujące trendy i sposobów na ich wkomponowanie do swojej twórczości. Krótki research pozwoli Ci zorientować się, czy w tym roku warto korzystać z geometrycznych kształtów, pastelowych kolorów, bogatego czy prostego wzornictwa, itd. Ten punkt sprawi, że Twoje kartki – już i tak prawdopodobnie wykonane z kreatywnością i klasą – nabiorą jeszcze profesjonalnego sznytu.
Mamy nadzieję, że te kilka rad sprawi Wam radość i dumę ze swoich świątecznych kartek, a te z kolei przyniosą uśmiech Waszym bliskim lub klientom. A tymczasem życzymy Wam Wesołych Świąt!