Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Billboardy reklamowe z pomysłem – jak reklamować się w outdoorze?

Billboardy reklamowe są jedną z najbardziej znanych form reklamy zewnętrznej. Ich celem jest wspieranie działań PR-owych i budujących wizerunek firmy. Istnieją dwa typy takich reklam: wolnostojące oraz przytwierdzone do budynków. Aby ich obecność w przestrzeni miejskiej miała sens, muszą być usytuowane w odpowiedniej lokalizacji. W jaki sposób stworzyć billboard, który przyciągnie wzrok, zainteresuje odbiorcę i nakłoni go do podjęcia konkretnych działań? Pierwszy billboard wielkoformatowy powstał w Stanach Zjednoczonych (Nowy Jork) w 1835 roku. Od tamtej pory minęło sporo czasu, a taki typ reklamy zewnętrznej nadal jest stosowany. Jak to się dzieje, że pomimo upływu tylu lat reklamodawcy nadal mają świeże pomysły w kwestii tego co umieszczać na billboardach i gdzie je stawiać?

Skuteczne billboardy reklamowe muszą być kreatywne...

Jak to w reklamie bywa, niemal najważniejszym kryterium jest kreatywność. Nie tylko w kwestii tego co będzie znajdowało się na tak dużej powierzchni reklamowej, ale także jak będzie się znajdowało. Zwykłe, płaskie grafiki wykonane na siatce winylowej mają rację bytu tylko na długich trasach np. autostradach czy drogach krajowych, ponieważ monotonia drogi sprzyja rozproszeniu wzroku na elementy znajdujące się w jej pobliżu. Billboardy w przestrzeni miejskiej muszą natomiast czymś zaskoczyć: kolorem, napisem, grafiką czy niecodzienną formą. Doskonałym przykładem może tutaj być reklama stacji BBC promująca serial Drakula. Koncept billboardu polegał na zastosowaniu gry światła i cieni – na białym tle pojawiał się profil wampira, ale tylko po zmroku (czyli wtedy, kiedy wypada czas grasowania tych nadprzyrodzonych stworzeń). Niekwestionowanym królem pomysłowych reklam zewnętrznych jest McDonald’s. W Kanadzie marka zrealizowała kampanię billboardową pod nazwą „Follow the Arches” (ang. podążaj za łukami), która polegała na zamienieniu charakterystycznych złotych łuków w strzałki pomagające w dojeździe do restauracji. Równie kreatywnym pomysłem było umieszczenie na billboardzie zegara cyfrowego, który wskazywał aktualny czas – kampania miała na celu zwrócenie uwagi na fakt, że McDonald’s jest otwarty o każdej porze dnia i nocy.

…ale, aby stworzyć dobry billboard reklamowy nie wystarczy pomysł

  • Lokalizacja – równie ważne co pomysł jest odpowiednie umiejscowienie reklamy. Billboard prezentujący najnowszy model luksusowego samochodu nie powinien być postawiony przy wiejskiej lub małomiasteczkowej drodze.
  • Czytelność – billboardy to reklamy, które są przeznaczone do prezentowania treści ze znacznych odległości. Bez względu na to czy jest umiejscowiony przy drodze szybkiego ruchu czy w mieście musi pozwolić szybko się odczytać. Przyjmuje się, że taka reklama wielkoformatowa powinna: mieć maksymalnie 7 wyrazów napisanych prostą w odbiorze czcionką i kolorystykę pozwalającą na odróżnienie elementów z daleka.
  • Rozpoznawalność marki – odgórnie narzucony minimalizm powiązany z koniecznością czytelność banera nie może jednak spowodować utrudnionego odczytania marki. Jeśli całe logo jest skomplikowane, warto zastanowić się nad wykorzystaniem samego sygnetu czy logotypu sprytnie wkomponowanego w projekt.
W świecie zalanym przez reklamy outdoorowe coraz trudniej o oryginalność, ale trzeba przyznać, że i w tej dziedzinie możemy mieć do czynienia z ekspertami. Pamiętaj jednak, że reklamy zewnętrzne to nie tylko billboardy. To także citylighty, reklamy pneumatyczne, plakaty, oklejone środki komunikacji miejskiej, murale, kasetony czy reklamy na nośnikach LCD. Tak szeroka gama możliwości pozwala Ci na swobodne dostosowanie reklamy outdoorowej do potrzeb swojej firmy. W Jump Group mamy doświadczenie w kreowaniu tego typu reklam, a także bardzo blisko współpracujemy z naszą siostrzaną agencją mediową, dzięki czemu nie tylko przygotujemy Ci kreatywną reklamę, ale także odpowiednio ją umiejscowimy. Skontaktuj się z nami!