O tym czy warto i w jaki sposób najlepiej komunikować się ze swoimi odbiorcami w świecie social mediów.
Wideo na przestrzeni ostatnich lat stało się kluczowym formatem komunikacji. Platformy takie jak TikTok, Instagram czy YouTube to platformy chętnie wykorzystywane przez marki do prowadze komunikacji. Część z firm mając możliwość i odpowiednie zaplecze tworzy treści samodzielnie. Jednak wiele z nich decyduje się na skorzystanie z dobrych agencji marketingowych i socialowych, które zajmują się tym holistycznie.
Dzięki skorzystaniu z usług agencji możemy liczyć na całościowe wsparcie w prowadzeniu social mediów - od stworzenia scenariusza, nagrania wideo po publikację oraz, moderowanie kanałów marki. Poniżej dajemy krótki spis kanałów, na których video to kluczowy format. Dla tych, którzy wytrzymają do końca artykułu dajemy bullety z informacją dlaczego wideo jest ważne w social mediach TikTok, to platforma, która charakteryzuje się krótkimi, dynamicznymi treściami wideo. Firmy, dostrzegając potencjał tej platformy, zaczęły inwestować w kampanie oparte na autentycznych i zabawnych materiałach wideo i stał się ich ulubionym narzędziem do komunikacji. Z kolei Instagram Reels, to część Instagrama, który z powodzeniem rywalizuje z TikTokiem. Oferuje markom możliwość dotarcia do milionów użytkowników poprzez kreatywne, krótkie filmy, które nie tylko trafiają do młodych osób, ale także Milenialsów, którzy są od dawna na tej platformie. Filmy lepiej przyciągają uwagę odbiorców niż tradycyjne posty, a Instagram daje możliwość komunikowania się obydwiema formami.
Dlaczego warto komunikować się jako marka na Instagramie i TikToku?
➡️Przede wszystkim dzięki zasięgom oraz zaangażowaniu użytkowników. Zarówno Instagram jak i TikTok przyciągają miliony użytkowników na całym świecie, zwłaszcza z młodszych pokoleń. Spora część publikowanych nagrań staje się viralowe, co daje markom możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców w krótkim czasie. Wiele z nich wychodzi nawet poza ramy TT, do dalszych platform czy szeroko rozumianego “Internetu” Z kolei Instagram, z funkcją Reels, pozwala na angażowanie odbiorców w bardziej wizualny sposób, co sprzyja budowaniu lojalności i świadomości marki.
➡️Obie platformy oferują unikalne możliwości do tworzenia autentycznych treści i storytellingu. Dzięki krótkim formom wideo marki mogą w kreatywny sposób opowiadać historie, pokazywać produkty oraz zakulisowe materiały, co zwiększa ich autentyczność i buduje zaufanie konsumentów.
➡️Zarówno TikTok, jak i Instagram dają możliwość płatnych kampanii, a przy tym zaawansowanych narzędzi do targetowania reklam, co pozwala precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej marki, a to ma realny wpływ na lepsze wyniki wielu płaszczyzn marki.
Co zyskujemy publikując wideo?
🚀 Zwiększone zaangażowanie
🚀 Zwiększenie zasięgu i wirusowy potencjał
🚀 Ciekawsze przedstawienie produktu lub usługi
🚀 Większa szansa na zaciekawienie potencjalnego odbiorcy
🚀Przy tym autentyczność i budowanie relacji
Te korzyści sprawiają, że wideo jest nieodzownym elementem nowoczesnych strategii marketingowych którą przygotowują dobre i sprawdzone agencje marketingowe. Jeśli zależy Ci na spersonalizowanej strategii dla Twojej marki - napisz do nas! Nasz zespół kreatywny dostarczy efektowny Content, a Client Servis zaopiekuje się Twoimi potrzebami!