Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Dobra reklama prasowa – jak powinna wyglądać w dzisiejszych czasach?

Czy reklama prasowa to w 2020 roku wciąż skuteczny nośnik? Owszem – szczególnie jeśli Twoim celem jest dotarcie do sprecyzowanej grupy docelowej. W czasach dominacji Internetu i mniejszego zainteresowania prasą drukowaną należy jednak pamiętać, że tego typu reklama musi być wykonana wręcz perfekcyjnie, aby spełniła swoją rolę. Jak o to zadbać?

Dobra reklama prasowa w 2020 roku – o czym pamiętać?

Na szczęście w kwestii zasad, jakie powinna spełniać dobra reklama prasowa w ostatnich latach zmieniło się - mimo wszystko - niewiele. Oczywiście, dzisiaj powinna być ona częścią większego działania w ramach spójnej strategii multi-channel. Co to oznacza? Warto w niej zawrzeć odniesienie np. do strony internetowej lub kanałów social media, na których potencjalnie zainteresowany czytelnik znajdzie więcej informacji na temat reklamowanego produktu. Można to zrobić na kilka sposobów – od prostego umieszczenia adresu internetowego marki w widocznym miejscu kreacji reklamowych po np. kod QR, który przeniesie nas bezpośrednio pod ten adres, gdy sfotografujemy go swoim smartfonem. To zasadniczo jedyna „nowość” w tej dziedzinie. Pozostałe zasady są niezmienne od lat.

Reklama prasowa – główne zasady

Wspomniana w poprzednim akapicie zasada wiąże się bezpośrednio z tym, o czym dobrzy marketerzy wiedzą od lat. Reklama prasowa jako nośnik nie powinna służyć bezpośrednio sprzedaży, a raczej zainteresowaniu potencjalnego klienta produktem. Wobec tego nie należy na niej umieszczać zbyt wielu szczegółów oferty. Wręcz przeciwnie – należy dążyć do jak największego ograniczenia liczby wykorzystanych słów. Przyciągająca uwagę, atrakcyjna kreacja to klucz do sukcesu. To ona sprawia, że czytelnik decyduje się w ogóle poświęcić swój czas na spojrzenie na reklamę. Zbyt duża ilość tekstu zaburza to i często odrzuca od zapoznania się z reklamą. Warto pamiętać prostą zasadę – im mniej tekstu, tym więcej ludzi go przeczyta. Jeśli zależy Ci na tym, żeby Twoi potencjalni klienci zapoznali się ze szczegółową ofertą – umieść ją na stronie internetowej, a w reklamie prasowej podaj po prostu jej adres.

Reklama prasowa – kluczowa strategia

Wiemy już, że skuteczna reklama prasowa oparta jest zawsze na przyciągającej uwagę i niepowtarzalnej kreacji wizualnej (warto zadbać tutaj także o wyróżnienie się na tle konkurencji – reklamy tworzone w bardzo podobnym stylu mogą nie przynieść pożądanego efektu). A jak duża powinna być ta ilustracja? Tutaj przechodzimy do kwestii strategicznych, które zawsze zależne są od budżetu. Jasne, reklama na całą stronę lub nawet rozkładówkę to zawsze bardzo dobry pomysł, ale przy ograniczonym budżecie warto zastanowić się, czy nie lepiej zrezygnować z wielkości na rzecz częstotliwości. Doświadczeni marketerzy wiedzą bowiem, że skuteczniejsze są takie reklamy, na które czytelnicy trafiają co najmniej kilka razy. Warto zatem wykupić więcej modułów (czyli miejsc na reklamę w prasie) – nawet kosztem ich wielkości. Stałemu czytelnikowi prasy codziennej bardziej zapadnie w pamięć produkt reklamowany na mniejszej powierzchni, ale za to codziennie przez tydzień niż jednorazowa reklama na całą rozkładówkę.

Gdzie umieszczać reklamę prasową?

Ważną decyzją strategiczną jest nie tylko „ile” modułów reklamowych wykupić, ale także „gdzie”. Podstawową zasadą jest zawsze reklamowanie się w takich pismach, które czytane są przez grupę docelową produktu. Nic zatem dziwnego, że reklamy samochodów widoczne są głównie w prasie motoryzacyjnej, a kosmetyków – w kobiecej. Oczywiście jeśli reklamujemy produkt o bardzo szerokiej grupie docelowej, można umieścić go w znacznie szerszej palecie gazet i czasopism – włącznie z codziennymi. Wszystkie te zasady – zarówno kreatywne, jak i strategiczne stanowią codzienność dla pracowników agencji marketingowych, wobec czego zlecenie im pracy nad reklamą prasową jest najszybszym i najbezpieczniejszym sposobem na zapewnienie jej skuteczności. W Jump Group mamy duże doświadczenie w pracy nad tego typu kreacjami, a bliska współpraca z siostrzanym domem mediowym Mediacore sprawia, że wiemy również wszystko o strategii i kupowaniu modułów reklamowych w prasie. Zapraszamy do kontaktu.