Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Jaka powinna być dobra agencja kreatywna?

Gdy rodzi się potrzeba stworzenia reklamy, która skutecznie zwróci uwagę na dany produkt, usługę lub markę, reklamodawcy szukają zwykle najlepszej agencji kreatywnej na rynku. Ale czym tak właściwie jest dobra agencja kreatywna i jakie cechy powinna posiadać? Oto zbiór kilku najważniejszych.

 

Dobra agencja kreatywna powinna działać kompleksowo

Jeśli klient agencji kreatywnej potrzebuje jej usług, oznacza to zwykle bardzo ważną rzecz – nie ma czasu i zasobów ludzkich, aby samemu tworzyć swoje kreacje. Dlatego niesamowicie ważne w tej współpracy jest to, aby stawiać przed klientem gotowe rozwiązania, zamiast pytań i problemów, które sam będzie musiał rozwiązać. I dotyczy to każdego etapu procesu twórczego – od zbadania potrzeb, ustalenia strategii po jej egzekucję i finalne kreacje. Agencja kreatywna powinna wykorzystywać swoje doświadczenie, aby załatwiać wszystkie te sprawy kompleksowo, z jak najmniejszym udziałem klienta (chyba, że zdecydowanie chce brać udział w procesie twórczym) i zapewnieniem dużej skuteczności. Dzięki temu klient ma poczucie dobrze wydanych pieniędzy, ponieważ nie musi przeznaczać swojego czasu na działania, które zlecił zewnętrznej firmie.  

Najlepsze agencje kreatywne trzymają rękę na pulsie

Świat pędzi do przodu a trendy zmieniają się z coraz bardziej zawrotną prędkością. Dlatego bardzo ważne jest, aby agencja kreatywna dostosowywała swój sposób działania oraz efekty pracy do tego, co aktualnie jest trendy – a nawet starać się nieco to wyprzedzać. Bazowanie na starych, nieaktualnych pomysłach kreatywnych czy metodach zarządzania firmą sprawia, że agencja zostaje w tyle za konkurencją, a jej kreacje mają znacznie mniejszą skuteczność reklamową. Aby działać „na czasie” należy bacznie obserwować nie tylko rynek reklamowy, ale… cały świat – inspiracje do nowoczesnego działania można znaleźć wszędzie!  

Jak kreować to szybko!

Owszem, pośpiech zwykle szkodzi kreatywności, ale nie oznacza to, że prace kreatywne można przeciągać w nieskończoność. Terminy narzucane przez klientów zwykle nie biorą się z nieba i podyktowane są konkretnymi potrzebami – np. wypuszczeniem nowego produktu na rynek w danym dniu. Dobra agencja kreatywna pamięta o tym i działa w taki sposób, aby dać swoim klientom odpowiednio dużo czasu do oceny jej pracy i bezstresowego wprowadzenia jej w życie. Dobrze skoordynowane i szybkie działanie pomaga zarówno klientowi, jak i samej agencji!  

Agencja kreatywna musi być… kreatywna!

Wydawałoby się, że ten punkt jest po prostu oczywisty. Nic bardziej mylnego – wiele agencji kreatywnych z różnych względów o nim zapomina! Ich kreacje opierają się co prawda na sprawdzonych, ale niestety „oklepanych” pomysłach, które nie robią już takiego wrażenia na odbiorcy jak kiedyś. W dobrej agencji kreatywnej zespoły odpowiedzialne za strategię i kreację dbają o to, aby ich projekty były efektowne, niepowtarzalne i „out of the box”. W czasach, w których reklamy są niemal wszędzie, tylko takie działania zwracają uwagę i przynoszą efekty. Te cztery cechy to absolutna podstawa, bez której nie możemy mówić o dobrej agencji kreatywnej. Jesteśmy pewni, że Jump Group spełnia wszystkie z nich, co mogą podkreślić nasi zadowolenie klienci. Zapraszamy do kontaktu i współpracy nad projektami!