Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Kreator logo – dlaczego lepiej skorzystać z usług profesjonalnych grafików?

Logo jest jednym z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej marki. Niezwykle ważne jest, a w zasadzie wymagane, aby było oryginalne, pomysłowe, indywidualne i charakterystyczne. Musi również zapadać w pamięć (najlepiej po pierwszym rzuceniu okiem) i wyróżniać się na tle konkurencji. To jak powinien wyglądać projekt to temat na inny artykuł. W tym momencie możemy się ograniczyć do wymienienia kilku cech, jakim są: minimalizm, symboliczność, skalowalność, uniwersalność, oryginalność i ponadczasowość. Zastanówmy się zatem, czy internetowy kreator logo jest w stanie w jednym projekcie zmieścić wszystkie te cechy i wymagania.

Co rozważyć, zanim wykorzystasz kreator logo?

Zanim przystąpisz do wstępnych projektów zastanów się nad tym, czy zależy Ci na stworzeniu logo, czy może tylko logotypu. Większość kreatorów będzie w stanie za darmo stworzyć i wygenerować wyłącznie sygnet, czyli znak graficzny (np. łyżwa Nike). Dodanie tagline (np. Just do it.) czy logotypu (napis „Nike”) może okazać się płatne. Kiedy już zdecydujesz który element loga jest dla Ciebie najważniejszy, możesz rozpocząć spisywanie pomysłów. Jeśli podejmiesz pracę z grafikiem, wszystkie swoje pomysły i idee powinieneś spisać w formie briefu, na podstawie którego będzie odbywała się praca art directora. Pamiętaj, że logo musi być spójne z filozofią i wartościami Twojej firmy. Powinno graficznie reprezentować ważne wartości.

Kreator logo vs profesjonalny grafik - cena

Jeśli zdecydujesz się na zatrudnienie profesjonalnego grafika, musisz liczyć się z tym, że cena którą przyjdzie Ci zapłacić nie jest kwotą za samą grafikę – to suma za dokonane analizy, koncepty, projekty, modyfikacje i finalny plik. Logo nie powstaje z dnia na dzień. Pomijając kwestie związane z pomysłem, który nie wyskakuje jak Filip z konopii, zrobienie wariantów, formatów plików czy nawet sam dobór kolorów, trwają. Wykonanie całości projektu zajmuje ok. 2-3 tygodni. Za taki czas pracy uczciwą ceną minimalną wydaje się być 1500-2000 złotych. Wydaje Ci się to dużo? British Petrol (w Polsce znane lepiej jako stacja paliw BP) zapłaciło za swoje logo aż 211 milionów dolarów! Pamiętaj, cena logo to koszt jednorazowy, a dobrze wykonany projekt będzie pracował na pozytywny wizerunek firmy przez długie lata. Grafik lub agencja kreatywna zwykle przygotuje Ci do tego profesjonalną księgę znaku.

Ryzyko plagiatu

Współpracując z doświadczoną w branży graficznej osobą możesz mieć pewność, że nie dopuści się ona plagiatu. Nawet jeśli Twoje referencje będą opierały się na logach już istniejących, grafik zadba o oryginalność pomysłu i dostosowanie go do potrzeb marki. Co innego darmowe kreatory. Jeśli samodzielnie nie zadbasz o oryginalność i sprawdzenie czy dany znak nie został zarejestrowany jako towarowy, mogą Cię spotkać niemiłe konsekwencje prawne.

Co zatem może zaproponować Ci kreator logo?

W zależności od programu dostępne są różne funkcje, jednak żaden darmowy program nie wygeneruje wszystkich potrzebnych wersji grafiki np. monochromatycznej. Ponadto, zwykle jedynym formatem w jakim można zapisać projekt jest PNG – zmiana formatu wiąże się z koniecznością wniesienia opłaty. Wiele programów czy kreatorów korzysta również z gotowych szablonów czy wzorów, co niesie za sobą ryzyko powielenia czyjegoś pomysłu. Pamiętaj, dobrze zaprojektowane logo będzie służyć Twojej firmie przez wiele lat. Jednorazowy koszt jaki poniesiesz jest niewielką opłatą za możliwość wykreowania pozytywnej identyfikacji wizualnej marki. Jeśli myślisz o swojej firmie na poważnie i zależy Ci na tym, aby biznes funkcjonował przez wiele lat, warto do projektu loga zatrudnić profesjonalnego grafika lub agencję kreatywną, taką jak Jump Group. Napisz do nas i porozmawiajmy o Twoim projekcie!