W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies
Najlepsze agencje kreatywne prześcigają się na co dzień w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, które przyciągają konsumentów do swoich marek. Wszyscy wiemy, że Coca-Cola to czerwona ciężarówka prowadzona przez Świętego Mikołaja, Red Bull dodaje skrzydeł, a jeśli do czyjegoś domu wpada Zygmunt Chajzer – to po to, by zaprezentować skuteczność proszku Vizir. Wszyscy widzieliśmy i zapamiętaliśmy te reklamy z jednego powodu: Wyróżniły się kreatywnością i wytworzyły w naszych świadomościach powiązanie produktu z marką. Dziś porozmawiamy właśnie o tej kreatywności, którą oferują agencje kreatywne.
Jak robią to dobre agencje kreatywne?
Agencja kreatywna dostarczy Ci rozwiązań zaczerpniętych z szeroko rozumianego rynku reklamowego i dostosuje działania marketingowe do Twojej strategii marketingowej. Stworzy unikalną, wyróżniającą reklamę, która zwiększy świadomość Twojej marki i pomoże w budowaniu identyfikacji. Jak? Zatrudniając kreatywnych ludzi, którzy żyją po to, by wymyślać. Ci sami ludzie znają też masę gotowych rozwiązań i case study działań innych marek. Wiedzą, co obecnie jest „modne”, jakie działania przynoszą najlepsze efekty i jakich sztuczek użyć, by pokazać Twój produkt lub usługę możliwie najszerszej publiczności w możliwie najciekawszy sposób. Agencja kreatywna wie, jak komunikować produkt, więc robi to zupełnie inaczej (niż wszyscy).
Przychodząc do agencji kreatywnej z briefem na kampanię podajesz temat. Opowiadasz o zagrożeniach dla marki, mówisz o konkurencji, o dotychczasowych działaniach. Najlepsze agencje kreatywne przeprowadzą z Tobą bardzo szczegółowy wywiad. Jego celem jest poznanie wszystkich możliwości i zbadanie potencjalnie nowych szlaków do przetarcia.
Tu właśnie następuje zasadnicza różnica pomiędzy agencją reklamową, a kreatywną. Ta pierwsza, po usłyszeniu briefu zaproponuje sprawdzone, skuteczne i pewne rozwiązania, którymi zapewni Twojej marce odpowiednie dotarcie do Twoich konsumentów. Agencja kreatywna zrobi dokładnie to samo, po czym opowie Ci o rzeczach, które można zrobić inaczej, bo lepiej, dalej od schematu, a co za tym idzie – ciekawiej i efektywniej.
Dobre agencje kreatywne a... kreatywność
Kreatywność działań marketingowych aż w 47% przekłada się skuteczność sprzedaży Twojego produktu. Owszem, targetowanie, zasięgi, sama świadomość marki, wciąż mają istotny wpływ na skuteczność komunikacji, ale to kreatywne podejście i świeżość przyczyni się w największym stopniu do sukcesu kampanii. Do stworzenia kreatywnej reklamy potrzeba kilku czynników:
Oryginalności
Oryginalna reklama zawiera elementy rzadkie, zaskakujące lub odbiegające od tego, co oczywiste i powszednie. Nacisk kładziony jest na wyjątkowość pomysłów lub funkcji zawartych w reklamie. Może odbiegać od norm lub doświadczeń, stosując na przykład wyjątkowe rozwiązania wizualne lub werbalne. Dobrym przykładem oryginalnego podejścia jest reklama Coca-Coli, w której pokazano proces „powstawania” butelki napoju wewnątrz automatu:
Wzmocnienia komunikatu
Zastosowanie hiperbolizacji komunikatu nie musi, a nawet nie powinno oznaczać powielania tych samych treści. Znacie reklamę telewizorów marki Sony, która pokazywała tysiące kolorowych piłeczek spadających wzdłuż ulicy San Francisco? Cały pomysł zawarł się w właśnie w drobnych, kolorowych elementach, poruszających się na ekranie. Bez dodatkowych komunikatów, widzowie sami „połączyli kropki”.
Walorów estetycznych
Reklamy o wysokim poziomie kreatywności artystycznej zawierają atrakcyjne estetycznie elementy słowne, wizualne lub dźwiękowe. Jakość ich produkcji jest wysoka, ich dialogi są sprytne, paleta kolorów oryginalna, a muzyka zapada w pamięć i to na długo. W rezultacie konsumenci często postrzegają reklamy jako niemal dzieło sztuki, a nie oczywistą propozycję sprzedaży.
Bez względu na planowane przez Ciebie działania marketingowe, strategię lub jej brak – warto szukać wsparcia w agencjach kreatywnych. Dzięki ich doświadczeniu i pomysłom z pewnością uda Ci się stworzyć niezapomnianą kreację, która być może będzie kiedyś znakiem rozpoznawczym w reklamie – jak wspomniana na początku świąteczna ciężarówka. W Jump Group mamy dość kreatywnych, by przygotować dla Twojej firmy kilka obiecujących propozycji. Przekonaj się - zapraszamy do kontaktu.