Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Landing page – czym jest i jak z niego korzystać?

Landing page jest niczym innym jak stroną, na której „wylądujesz” po kliknięciu w link lub reklamę. Jest to strona docelowa, do której reklamodawca chce nas przenieść w określonym celu. Jak rozpoznać landing page? Do czego służy? Jak z niego korzystać? Przeczytaj! Strona docelowa jest, a przynajmniej powinna być, logicznym rozszerzeniem treści reklamy. Ma jeden cel – konwersję. Pamiętaj o tym, że landing page nie jest stroną firmową. Został stworzony po to, żeby zachęcić i przekonać konsumenta do konkretnego działania.

Cele landing page

Po co tworzy się strony tego typu? Wszystko zależy od tego, jaki cel chcemy osiągnąć. Ważne jest, żeby pamiętać o tym, że landing page powinien realizować wyłącznie jedno założenie. W przypadku ustalenia większej liczby planów, strona tego typu może okazać się nieskuteczna. Wszelkie informacje na niej zamieszczone powinny być niezbędne do osiągnięcia celu. Dodatkowe treści mogą rozproszyć użytkownika.

Landing page a strona główna

Podstawowa różnica między nimi jest taka, że strona główna przedstawia mnóstwo różnych informacji i opcji, usług czy produktów, natomiast strona lądowania ma za zadanie (najczęściej) zbierać leady (dane kontaktowe). LP nie posiada zakładek czy menu, ponieważ elementy tego typu są rozpraszaczami. Strona ma: prosty układ, przyciągający oko wygląd i zwięzły tekst.

Rodzaje konwersji

Pozostawienie danych kontaktowych

Jeśli mamy zamiar zebrać dane kontaktowe klientów w celu stworzenia bazy danych, swoją stroną powinniśmy zachęcić do podawania adresów mailowych lub numerów telefonów. Aby to osiągnąć, możemy np. zaprosić do dołączenia do newslettera.

Sprzedaż

Jeśli naszym celem jest sprzedaż, landing page powinien być miejscem w którym internauta będzie mógł dokonać zakupu. Taki schemat reprezentują np. agencje koncertowe. Każde wydarzenie jest linkowane do strony, na której możliwe jest zakupienie biletów na wydarzenie.

Rejestracja

Zachęcenie do założenia profilu na stronie jest doskonałym sposobem zarówno dla zwiększenia ruchu na portalu jak i zebrania danych kontaktowych. W tym przypadku landing page będzie formularzem rejestracyjnym.

Powiadomienie o nowej ofercie/akcji

Landing page może być również stroną informacyjną, z której odbiorcy dowiedzą się o nowych działaniach marketingowych. Stworzenie jednej osobnej strony internetowej, na której będą znajdowały się wszystkie najważniejsze informacje może okazać się skuteczniejsze od tworzenia zakładki lub podstrony na stronie głównej.

Skuteczny landing page

Najważniejszą rzeczą, która musi być umieszczona na stronie jest przycisk CTA (call to action). Jeśli odbiorca zdecydował się na przeniesienie na stronę docelową, oznacza to, że wyraził zgodę na interakcję. Widoczny i czytelny przycisk lub ikona, które jednoznacznie sugerują co internauta powinien zrobić są niezbędnym elementem landing page. Innym ważnym elementem wizualnym jest nagłówek. To właśnie ten krótki tekst w pierwszej kolejności zadecyduje o tym, czy odbiorca pozostanie na stronie. Możesz stworzyć również podtytuł, który będzie dopełnieniem nagłówka. Jeśli zależy Ci na zebraniu danych kontaktowych, na stronie powinien znaleźć się formularz, który będzie wymagał podania jedynie takich informacji, które są wymagane do zrealizowania celu biznesowego. Musisz jednak wiedzieć, że numer telefonu czy adres mailowy nie są jedynymi informacjami, które mogą być potrzebne działowi sprzedaży. Pamiętaj o wszelkich zgodach na wykorzystywanie danych osobowych, które są niezbędne do legalnego pozyskiwania informacji. Ważne jest także to, żeby strona nie była przeładowana grafiką czy treścią. Po pierwsze, wizualnie nie będzie to korzystne, a po drugie, czas otwierania się strony może być zbyt długi. Nawet jeśli użytkownik zdecyduje się na przejście do strony docelowej, może ją w każdym momencie zamknąć – zwłaszcza wtedy, kiedy czas ładowania nie jest krótki. Landing page może być skutecznym sposobem na zaangażowanie odbiorcy w działania na stronie. Żeby tak się stało, strona powinna być przygotowana w odpowiedni sposób, przy wykorzystaniu właściwych elementów. Podstronę tego typu najlepiej wykona doświadczona agencja kreatywna – taka jak Jump Group. Skontaktuj się z nami!