Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Projektowanie wizytówek – zostaw dobre wrażenie na swoich klientach

Wręczenie komuś swojej wizytówki jest powszechnie uznawane jako okazanie szacunku i uprzejmości – początków tego konwenansu dopatrzono się już w XV.-wiecznych Chinach. Dzisiejsze wizytówki mają też charakter reklamowy, czyli zachęcają do nawiązania współpracy z osobą, która je wręcza. Zaoferowanie komuś swojej wizytówki to też swoista satysfakcja, ale największą frajdę sprawia tworzenie projektu własnej wizytówki. Tym zajmiemy się w dzisiejszym tekście.

Jak wykonać projekt wizytówki?

Informacje na wizytówce

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać tworząc wizytówkę jest cel: Głównym i nadrzędnym zadaniem Twojej wizytówki jest przekazanie informacji kontaktowych do Ciebie i Twojej firmy. Obowiązkowe będą więc: Nazwa firmy, Twoje imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Inne możliwości kontaktu, jak: fax, identyfikatory w komunikatorach typu Skype, strona www itp. również mogą się tu znaleźć, ale ich wkomponowanie może „zagracić” Twoją wizytówkę. Pamiętaj -Less is more. Nazwa Twojej firmy nie musi sugerować rodzaju wykonywanej przez nią działalności – w takim przypadku, należy dodać krótki opis bądź listę usług. Pamiętaj jednak, by nie wypisywać tu całej charakterystyki swojej firmy. Jedno krótkie zdanie to maksimum, na jakie możesz tu sobie pozwolić.

Format wizytówki

Pisaliśmy już o tym, standardowy projekt wizytówki ma rozmiar 9 x 5 cm. Najczęściej występuje w orientacji poziomej. Warto tu jednak powiedzieć o spadach, czyli 2-3 mm przestrzeni pomiędzy elementami graficznymi, a krawędzią wizytówki. Podczas projektowania należy pamiętać o zachowaniu spadów, by uniknąć sytuacji, w której na Twojej wizytówce „utną się” niektóre teksty.

Układ graficzny

Dobrze jest go zaplanować zanim przystąpisz do pracy. Chodzi o rozmieszczenie wszystkich elementów, jakie znajdą się na Twojej wizytówce: logo, nazwa firmy, dane kontaktowe i wszelkiej maści elementy ozdobne. Dzisiejsze wizytówki zaskakują kreatywnością nawet na poziomie układu graficznego. Standardem, od którego się odchodzi jest umieszczanie logotypu i nazwy firmy w lewym górnym rogu lub w centralnym punkcie wizytówek.

Rozmiary fontów

Z uwagi na niewielki rozmiar wizytówki, zalecaną wielkością fontu jest 6 punktów. To też jest już standardem odchodzącym do lamusa. Rozmiary poszczególnych treści można dywersyfikować względem siebie. Należy jednak ciągle pamiętać o nadrzędnym celu – informacji. Najlepiej widoczne powinny być najważniejsze informacje.

Papier wizytówkowy

Wizytówka to bardzo krótka forma. Dlatego warto zwrócić uwagę na każdy, nawet najdrobniejszy detal. Jeśli chcesz dać się zapamiętać lub wyróżnić – możesz spróbować skorzystać z niestandardowej…faktury. Gładka lub chropowata powierzchnia papieru może okazać się idealnym dopełnieniem komunikatu na Twojej wizytówce.

Projektowanie wizytówki online?

Internet błyskawicznie dostrzega najróżniejsze potrzeby użytkowników i jeszcze szybciej je zaspokaja. W sieci znajdziesz setki kreatorów wizytówek, w których wykonasz swój projekt. Po zakończeniu procesu twórczego możesz kilkoma kliknięciami zamówić dowolną ilość takich wizytówek. Ceny tego typu usług zaczynają się od ok. 90 zł za 100 sztuk. W zależności od firmy należy doliczyć do tego koszty przesyłki lub dodatkowe opłaty za dodatkowe upiększanie jak uszlachetnianie wizytówek (np. lakierem UV), czy zaokrąglanie rogów. Samo projektowanie wizytówek przy pomocy kreatora jest proste i intuicyjne. Program przeprowadzi Cię przez cały proces krok po kroku. Jeśli cena jest głównym kryterium w podjęciu decyzji, komu zlecisz projekt wizytówek to niezła opcja. Jeśli jednak bardziej zależy Ci na stworzeniu niepowtarzalnego i prawdziwie kreatywnego projektu – rozważ zlecenie projektu wizytówki specjaliście - grafikowi. Prawdziwy, fizyczny grafik zada Ci kilka pytań, poprosi o dane, które mają znaleźć się na projekcie i przedstawi kilka propozycji. Wybierzesz tę najbardziej zadowalającą, ale warto wysłuchać rekomendacji autora przed podjęciem ostatecznej decyzji. Graficy mają nie tylko wyczucie stylu, ale znają obecne trendy, często wyprzedzając możliwości internetowych kreatorów wizytówek. Łatwo zobaczyć różnicę pomiędzy projektem wykonanym przez profesjonalistę, a tym wykonanym za pomocą przygotowanych wcześniej schematów kreatora. Cenowo też łatwo rozróżnić autorstwo wizytówek. Grafik zażyczy sobie ok. 120 zł za godzinę pracy nad projektem.

Inny sposób na projektowanie wizytówek

Jeśli Twoja firma współpracuje już z agencją kreatywną – możesz zamówić projekt wizytówki właśnie u swojego partnera. W Jump Group tworzymy projekty wszelkiej maści – wizytówki to dla nas czysta przyjemność. Chętnie podejmiemy się stworzenia projektu dla Twojej firmy, nawet jeśli nie współpracowaliśmy do tej pory – kto wie, może po obejrzeniu naszych propozycji zechcesz zostać z nami na dłużej? Zapraszamy!