Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Wizerunek marki – od czego zacząć jego kreację?

Odpowiedni branding to jedna z rzeczy, o których warto pamiętać już na samym początku działalności firmy. Oczywiście - trzeba liczyć się z tym, że zadbanie o wizerunek marki jest dość długotrwałym procesem, który łączy w sobie kompetencje kreatywne oraz PR-owe. Warto jednak podjąć to działanie, gdyż pozwala ono precyzyjnie dostosować się do preferencji swojej grupy docelowej, a co za tym idzie – wyróżnić się na tle konkurencji.

Kreowanie wizerunku marki – pierwsze kroki

Zanim zaczniemy kreować swój wizerunek, warto zastanowić się do kogo kierowane są nasze produkty lub usługi oraz jakie cechy wizerunkowe firmy sprawią, że ta grupa przychyli się do skorzystania z jej oferty. W dużym uproszczeniu – sprzedając usługi skierowane do młodszych odbiorców, warto postawić na bardziej „koleżeńską” komunikację i wizerunek niż w przypadku handlu mocno specjalistycznym sprzętem (tutaj w cenie będzie przede wszystkim uwypuklenie swojego profesjonalizmu). Warto rozpocząć zatem od określenia profilu, a nawet osobowości potencjalnego klienta marki. Dopiero posiadając takie dane, jesteśmy w stanie precyzyjnie kreować wizerunek marki i nie popełniać prostych komunikacyjnych błędów.

Kreowanie wizerunku marki – spójność przede wszystkim

W tym momencie można przejść do konkretnych działań. I to tutaj najmocniej mieszają się kompetencje agencji PR, kreatywnych oraz social media. Należy przede wszystkim zadbać o spójność całej komunikacji marki. Od precyzyjnego zbudowania wizerunku osób kluczowych dla działania firmy (od prezesów przez dyrektorów po osoby mające najczęstszy kontakt z docelowym klientem), przez określenie języka stosowanego w komunikacji i kanałów, w których będzie ona prowadzona („luźna” firma może skupić się na dopieszczeniu swoich social mediów, natomiast ta stawiająca na profesjonalizm powinna regularnie pojawiać się specjalistycznych, branżowych mediach) po zbudowanie komunikacji wizualnej. To oczywiście tylko część elementów składających się na kreowanie wizerunku marki, ale spójność powinna być kluczowa dla wszystkich.

Kreowanie wizerunku marki – jak pomoże Ci w tym agencja kreatywna?

To, co najbardziej rzuca się w oczy potencjalnemu klientowi i często ma bezpośredni wpływ na decyzję o tym, czy w ogóle zainteresuje się ofertą firmy to sposób w jaki marka się z nim komunikuje. Doświadczona agencja kreatywna i social media (taka jak Jump Group) jest w stanie przygotować pełen pakiet materiałów wizualnych oraz zaproponować sposób komunikacji, które trafią idealnie do wybranej grupy docelowej. Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na jedną rzecz – największe firmy na świecie kreują wizerunek marki od bardzo dawna. Wszyscy wiemy, jak wyglądają produkty oraz reklamy np. Coca-Coli, a także jak budowane są ich komunikaty. Dobra agencja jest w stanie zaproponować rozwiązania, które charakteryzować się będą taką właśnie spójnością, a przy tym będą dostosowane do bieżących trendów. W kolejnych etapach jej zadaniem jest sprawowanie pieczy nad całą komunikacją marki tak, aby zadbać o tę spójność przez lata. Tylko w ten sposób możemy być pewni, że kreowanie wizerunku marki zakończy się powodzeniem i przyniesie wymierne korzyści. Zobacz, jak Jump Group może pomóc Twojej firmie w budowaniu wizerunku. Skontaktuj się z nami i zacznijmy współpracę!