Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Agencja social media – dlaczego warto korzystać z jej usług?

Czy w czasie, w którym social media są tak powszechne, warto korzystać z usług agencji social media do prowadzenia profili swojej firmy? Oczywiście! W końcu prowadzenie profilu firmowego to coś więcej niż wrzucanie fotek, lajkowanie komentarzy i rozmowy na Messengerze!

 

Profil firmowy w social media – czy warto go mieć?

Mówi się, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to z dużą dozą prawdopodobieństwa w ogóle nie istniejesz. W połowie 2019 swoje konto na tym serwisie miało już ponad 2,4 miliarda ludzi, czyli niemalże 1/3 populacji Ziemi. Warto odnotować, że dostęp do Internetu ma nieco ponad 4 miliardy osób. Oznacza to, że platforma Marka Zuckerberga to doskonałe miejsce, aby trafić ze swoją marką do dużej liczby odbiorców. I o ile w życiu prywatnym brak profilu na Facebooku czy Instagramie nie oznacza, że się nie żyje, o tyle w odniesieniu do firm jest w tej myśli dużo prawdy. Social media to dzisiaj doskonałe miejsce na reklamę czy budowanie wizerunku firmy, ale też pierwsze miejsce, w którym potencjalni klienci weryfikują przekazy reklamowe marki, wyrażają swoje opinie, szukają pomocy w wymagających jej sytuacjach, a coraz częściej dokonują zakupów. Prowadząc firmę, powinieneś zatem jak najszybciej znaleźć się na co najmniej kilku portalach tego typu.  

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji social media?

Częstymi powodami, dla których niektóre firmy lekceważą tę potrzebę jest standardowe „nie mamy na to czasu”. Oczywiście dotyczy to głównie małych i średnich marek. Te największe doskonale już wiedzą o wpływie social mediów na sprzedaż i wizerunek brandu. Zwykle poświęcają na te działania całkiem pokaźne budżety. Nie oznacza to jednak, że swoje profile prowadzą samodzielnie. Wiele dużych firm korzysta z usług agencji social media. Dlaczego? Przede wszystkim cenią sobie eksperckie podejście – pracownicy tego typu agencji spędzają niemalże cały swój czas pracy na tworzeniu materiałów na portale społecznościowe, doszkalaniu się i obserwowaniu trendów - także u największych autorytetów w tej branży. Korzystając z ich usług masz pewność, że Twoje social media poprowadzone będą nowocześnie i kompleksowo – a to znacznie zwiększa szansę na sukces.  

Czym zajmują się agencje social media?

Wydawałoby się zatem, że wystarczy się trochę podszkolić i można samemu brać się za pracę, którą zwykle wykonują agencje social media. Jednak samo tworzenie wartościowego, zgodnego z trendami contentu to tylko część całej pracy jaką one wykonują. I to zwykle wymagająca zaangażowania kilku osób. Dobry post na social media powinien się wyróżniać graficznie – dlatego warto, aby został wykonany przez wykwalifikowanego grafika. Powinien też celnie przekazywać – za pomocą haseł i opisów –pożądany komunikat. Tutaj z kolei przydadzą się umiejętności copywritera. Zanim jednak przystąpią oni do pracy, warto przygotować strategię komunikacji marki na kanałach social media – tutaj do gry wchodzi doświadczony strateg. A po emisji zadbać o odpowiednio ustawioną i wycelowaną do odpowiedniej grupy docelowej promocję postów, aby trafiły one do jak największej liczby ludzi. To zadania dla analityków i mediowców. Jak widać, przydaje się tutaj dużo różnych umiejętności, a za każdym dobrym postem stoi sztab ludzi. Warto przy tym wspomnieć, że social media to nie tylko Facebook. Instagram, LinkedIn, Youtube, Pinterest czy Tik Tok rządzą się swoimi prawami i do każdego z nich trzeba przygotować starannie dobraną komunikację. Dobra agencja social media (a za taką uważamy sami siebie ;)) pomoże Ci wybrać takie kanały, które pasować będą idealnie do Twojego produktu lub usługi, a potem przygotuje dla Ciebie idealnie skrojoną komunikację do każdego z nich. Jak widać, za każdym dobrze prowadzonym profilem firmowym w social mediach stoi bardzo dużo ciężkiej pracy. Z chęcią Ci w niej pomożemy. Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy!