Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Co nowego w social mediach? Testy Instagrama i połączenie komunikatorów

Czerwiec przyniósł kilka informacji o zmianach i nowościach, których możemy niebawem doświadczyć przede wszystkim na Instagramie. Choć jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zmiany odczujemy także w Messengerze i WhatsAppie.

 

Połączenie komunikatorów

Niektórzy użytkownicy Instagrama mogli niedawno zauważyć nową funkcjonalność w swoich aplikacjach. W menu pojawiła im się opcja „Połącz Messenger z Instagramem”. Jak szybko potwierdzili pracownicy tej platformy – nie jest to błąd, a krok w kierunku zintegrowania ze sobą wszystkich komunikatorów należących do Facebooka – Messengera, WhatsAppa i Instagram Direct. Choć to dopiero początkowa faza testów, Facebook nie ukrywa, że już niebawem w każdej z tych aplikacji będziemy mogli odbierać i odpowiadać na wiadomość z pozostałych dwóch. Możliwe będzie również wysyłanie wiadomości np. z Messengera na WhatsApp. Nie oznacza to jednak, że te zmiany nastąpią z dnia na dzień. Funkcjonalność nie trafiła jeszcze do szerszych testów, a integracja zajmie jeszcze trochę czasu – wiąże się to chociażby z koniecznością połączenia dotychczasowych skrzynek odbiorczych i zaimplementowania ich w każdej z aplikacji. A to przecież bardzo dużo danych. Użytkownicy kont firmowych mogą się cieszyć podstawową wersją tej funkcjonalności już od pewnego czasu – po połączeniu kont na Facebooku i Instagramie można odpowiadać na komentarze oraz wiadomości z Instagrama poprzez Menadżer Stron na Facebooku. Możemy się jednak spodziewać, że również w tym przypadku dojdzie do pogłębienia integracji.  

„Plany” na Instagramie

Kolejną rzeczą, którą Instagram testował w tym miesiącu jest nowy rodzaj naklejek do wykorzystania w InstaStories. Chodzi o „Plany”, czyli funkcjonalność pozwalającą ogłosić różnego rodzaju spotkania na Instagramie i zachęcić użytkowników do zapisywania się na nie. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie, które wyniknęło podczas pandemii koronawirusa. Dzięki temu będziemy mogli umawiać się na wirtualne spotkania ze znajomymi lub wykorzystać tę naklejkę w celach biznesowych – np. do zapowiedzi i zebrania uczestników webinaru lub prezentacji nowego produktu.  

MeWe wchodzi do Polski

Polscy użytkownicy mogą już korzystać z serwisu społecznościowego MeWe, który cieszy się rosnącą popularnością na całym świecie i zrzesza już ponad 8 milionów użytkowników. Choć MeWe powstało już kilka lat temu to dopiero niedawne problemy Facebooka wynikające ze sprzedaży danych osobowych sprawiły, że ta platforma zyskała rzeszę nowych użytkowników. Wynika to z faktu, że MeWe reklamuje się jako „Anty-Facebook” – serwis dbający o prywatność swoich użytkowników i zupełnie pozbawiony reklam. Każda osoba, która stworzy swoje konto w tym serwisie ma pełną kontrolę nad danymi, które w nim umieszcza oraz tym, co wyświetlane jest na jego tablicy. Użytkownicy MeWe mogą też bez żadnych przeszkód usunąć swoje konto bez żadnych przeszkód, z jakich słynie serwis Marka Zuckerberga. Do tej pory serwis nie był dostępny dla polskich użytkowników, ale w czerwcu się to zmieniło. Portal dostępny jest od razu w polskiej wersji językowej. Czy zagrozi pozycji Facebooka na naszym rynku? Pozostaje się przekonać!