Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Instastory jako skuteczny format reklamowy. Jak korzystać z tej funkcji?

Instastory jest funkcją istniejącą na platformie Instagram od stosunkowo niedawna. Od czasu kiedy został wprowadzony zaskarbił sobie wielu zwolenników. W jaki sposób funkcjonuje Instastory? Jak wykorzystywać go w celach reklamowych? Warto zdawać sobie sprawę z tego, że format Instastory był początkowo ogromną konkurencją dla… Snapchata. Znikające po upływie doby zdjęcia i filmy zostały zapoczątkowane pod nazwą My Story właśnie na Snapchacie. Najwidoczniej twórcy Instagrama dostrzegli w tym formacie potencjał, skoro postanowili importować go na swoją platformę.

Czym jest Instastory?

Są to materiały (relacje) udostępniane przez użytkowników aplikacji, widoczne jedynie przez 24h. Obecnie możliwe jest zapisanie konkretnych materiałów ze stories jako „wyróżnionych relacji” – będą widoczne na Twoim profilu pod biogramem. Na Instastory można dodać zdjęcie lub nagranie, a następnie dołączyć do nich opis, znaczniki czy gify. Wykorzystanie tego formatu w reklamie pozwala na „wtopienie się” w grono znajomych użytkowników aplikacji.

Instastory jako reklama

Aby wykorzystywać relację w celach promocyjnych musisz włączyć opcję konta biznesowego. Jeśli Twoje firmowe konto na Facebooku jest połączone z instagramowym, będziesz mieć 2 możliwości utworzenia reklamowego stories: z poziomu aplikacji oraz Business Managera. Po uruchomieniu opcji konta firmowego, pod każdym dodanym postem pojawi się przycisk „promuj”. Kliknięcie go automatycznie przeniesie Cię do kreatora reklamy w aplikacji: Miejsce docelowe – powinieneś określić miejsce w którym znajdzie się użytkownik po wejściu w interakcję z reklamą. Możesz wybrać swój profil w aplikacji, stronę internetową lub instagramowe direct massage. Grupa odbiorców – ta ustawiona automatycznie przez Instagrama została stworzona z osób, których profile są podobne do tych, które Cię obserwują. Jeśli wolisz samodzielnie określić parametry targetowania (lokalizacja, wiek i płeć, zainteresowania), wybierz drugą możliwość. Budżet i czas trwania – przy użyciu suwaków możesz określić kwotę, którą chcesz przeznaczyć na reklamę oraz okres jej trwania. Drugą możliwością jest stworzenie reklamy przy użyciu Business Managera – praktycznie w taki sam sposób w jaki tworzy się reklamy facebookowe. Zwróć szczególną uwagę na umiejscowienie reklamy. Facebook każdorazowo zaznacza „Automatyczne umiejscowienie”, jednak jeśli chcesz zlokalizować reklamę jedynie na Instagramie musisz kliknąć w „Edytuj umiejscowienie”. Tworzenie reklamy w taki sposób pozwala nam na monitorowanie większej liczby statystyk.

Karuzela

Kiedy już wiesz w jaki sposób zrobić reklamę z Instastory, musisz zastanowić się nad jej wyglądem. Możesz zdecydować się na opublikowanie zdjęcia, filmu lub stworzenie karuzeli. Dodanie dwóch pierwszych nie powinno być problemem, natomiast karuzela niektórym może sprawić kłopot. Reklamy karuzelowe na Instagramie pozwalają na zaprezentowanie większej liczby produktów (w porównaniu do typowych zdjęcia w relacji). W standardowej karuzeli możemy umieścić maksymalnie 3 zdjęcia, jednak jeśli chcemy dodać więcej elementów (do 10), to będą one widoczne po kliknięciu „Rozwiń relację”. Karuzelę można również stworzyć poprzez wykorzystanie nakładki tekstowej na drugiej z kart.

Skorzystaj z szablonu

Instagram przygotował dla swoich biznesowych użytkowników możliwość wykorzystania gotowych szablonów do publikacji zdjęć w relacji, które pomagają w optymalizacji grupy docelowej. Przy użyciu zestawu automatycznych szablonów możesz w prosty sposób stworzyć pełnoekranowe reklamy do relacji w pionowym formacie. Instagram wybiera optymalny szablon do materiału reklamowego tak, by zapewniał lepsze wyniki, a następnie wyświetla różne warianty materiału reklamowego, dobierając je pod kątem preferencji poszczególnych odbiorców. Teraz pozostaje Ci nic innego jak zacząć projektowanie reklamy na instagramowe stories. Możesz to też zlecić doświadczonej agencji social media – takiej jak Jump Group. Skontaktuj się z nami i zobacz, jak możemy Ci pomóc!