Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Jak dobrze prowadzić firmowy fanpage? 8 porad

We współczesnym świecie to czego nie ma na Facebooku można uznać za nieistniejące. Każda osoba prywatna, której profilu w tym serwisie społecznościowym nie jesteśmy w stanie znaleźć jest uznawana przez nas za „widmo”. Co zatem uważać o firmach, które nie mają swojego fanpage na Facebooku? A jeśli już ją posiadają, to jak powinny ją prowadzić, żeby osiągnąć sukces? Przede wszystkim należy sobie uświadomić, że prowadzenie wyłącznie jednego kanału komunikacyjnego nie pomoże Ci w skutecznym prowadzeniu działalności. Owszem, może zaoszczędzić nieco czasu, ale nie zbuduje wizerunku Twojej firmy, ani nie wpłynie na jej popularność. Ważne jest, aby zadbać o symultaniczność wszelkich działań prowadzonych w Internecie. Oznacza to, że dobrze jest jednocześnie prowadzić np. stronę internetową przedsiębiorstwa oraz jego media społecznościowe (np. fanpage na Facebooku czy konto na Instagramie). To jak będzie wyglądać strona internetowa Twojej firmy musisz przemyśleć samodzielnie. Jej typ, liczba zakładek, podane informacje, grafiki, typ publikowanych treści… wszystko to jest zależne od typu prowadzonej przez Ciebie działalności. Nieco inaczej jest z facebookowym fanpagem, ponieważ każdy wygląda tak samo. Szablony firmowych kont są dokładnie takie same. Jedyne co je odróżnia to zdjęcia (profilowe, w tle i w postach) oraz treść (postów i podanych informacji). O co zatem należy szczególnie zadbać?
  1. Informacje na fanpage

Po założeniu fanpage’a powinieneś zadbać o to, aby wypełnić wszystkie rubryczki, w których będą zawarte informacje o Twojej marce. Coraz więcej użytkowników Internetu decyduje się na wyszukiwanie firm właśnie poprzez Facebooka, dlatego tak ważne jest, aby na firmowym profilu znalazły się wszystkie podstawowe informacje. O co dokładnie chodzi? Przede wszystkim musisz umożliwić potencjalnym klientom kontakt z Tobą: zapisz firmowy numer telefonu oraz mejla, podaj godziny pracy i adres. W odpowiednim miejscu możesz także wkleić link do strony internetowej. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo prowadzi działalność sprzedażową, skonfiguruj zakładkę „Sklep”. Pamiętaj o tym, aby aktualizować wszystkie podawane informacje.
  1. Identyfikacja wizualna fanpage

Jak już zostało wspomniane, szablony fanpage’y firmowych są jednakowe. Aby wyróżnić się z tłumu wykorzystaj identyfikację wizualną. Zadbaj o to, żeby zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle kolorystycznie do siebie pasowały. Zaplanowanie strategii wizualnej opartej na istniejącym logo czy key visualu pozwoli Ci na zbudowanie spójnego ze stroną internetową i marką wizerunku.
  1. Wymiary grafik i multimediów na fanpage

Chcąc sprawnie posługiwać się Facebookiem musisz pamiętać o tym, że każda grafika na niego dodawana ma z góry określone wymiary. Podobnie jest z filmem. Powinieneś zadbać o to, żeby każde udostępnione przez Ciebie multimedium było odpowiedniej jakości (nie rozjeżdżało się, nie miało widocznych pikseli, nie było ucięte). Ta sama zasada dotyczy tekstu. Prowadząc konto firmowe uzyskasz dostęp do kreatora postów, w którym będziesz mógł planować dodawane na profil treści. Przed ich publikacją warto zwrócić uwagę na podgląd, ponieważ to właśnie w tym miejscu sprawdzisz, czy tekst „łamie się” w prawidłowy i czytelny sposób.
  1. Harmonogram publikacji

Warto zadbać o to, żeby Twój profil był prowadzony względem wcześniej stworzonego harmonogramu. Nie tylko pozwoli Ci to na dokładne planowanie, ale również przygotuje na ewentualne nagłe zmiany. Może się okazać, że któregoś dnia najzwyczajniej w świecie zabraknie Ci czasu na stworzenie i opublikowanie posta – wcześniejsze planowanie treści pozwoli Ci uniknąć wszelkich niemiłych niespodzianek.
  1. Wzywaj do działania

Posty na Facebooku można podzielić na organiczne (samodzielnie tworzą ruch na stronie) oraz promowane (mają sztucznie kreowany ruch). Zwłaszcza do tych pierwszych warto dodać element nazywany wezwaniem do działania (ang. call to action). W jaki sposób tego dokonać? Do zwykłego postu dodaj link przekierowujący do witryny internetowej lub stwórz ankietę. Ciekawym rozwiązaniem może być również utworzenie grafiki w formie obrazu 360 oraz napisu zachęcającego do interakcji. Jeśli wolisz postawić na klasykę gatunku, wpleć w treść postu pytanie, które zmotywuje Twoich odbiorców do dyskusji w komentarzach.
  1. Promocja według zasad

Tak jak każdy inny portal społecznościowy, tak i Facebook, ma określony regulamin. Prawdopodobnie akceptujesz go, pomijając wcześniejsze przeczytanie. Zanim rozpoczniesz promowanie swoich postów, zwróć uwagę na to co chcesz reklamować, ponieważ niektóre produkty są przez Facebook zakazane. Zaliczają się do nich: treści zawierające lub sugerujące nagość (także te użyte w celach artystycznych lub edukacyjnych); treści wulgarne, obraźliwe i drastyczne, odnoszące się do cech odbiorców, rasy, orientacji seksualnej i wyznania; grafiki i teksty w sposób bezpośredni odnoszące się do wyglądu odbiorcy; suplementy diety; produkty służące zdrowiu; produkty i akcesoria dla dorosłych; broń; fajerwerki i petardy oraz podróbki i imitacje produktów znanych marek.
  1. Statystyki fanpage

Jeśli prowadzisz swój fanpage już od dłuższego czasu i zauważasz, że liczba polubień strony, postów czy zasięgów się nie zwiększa, sprawdź zakładkę statystyk. Każdy właściciel facebookowego fanpage’a ma do niej dostęp. W jednym miejscu możesz sprawdzić płeć, wiek czy miejsce zamieszkania odbiorców Twoich postów. Na podstawie dostępnych danych możesz lepiej sprofilować swoich odbiorców, a następnie przygotowywać treści, które sprawniej będą do nich trafiały.
  1. Gry i konkursy

Oprócz bycia idealnym uzupełnieniem Twojej strony internetowej i profilu biznesowego, Facebook może okazać się także doskonałą formą rozrywki. Nic nie stoi na przeszkodzie abyś wzbudził zainteresowanie względem swoich produktów czy usług poprzez zorganizowanie konkursu dla użytkowników. Odpowiednio zaplanowane działanie może polepszyć zasięgi Twojej strony oraz zwiększyć liczbę obserwatorów. Bez względu na to w zakres jakiej działalności wpisuje się Twoja firma, założenie facebookowego fanpage’a jej nie zaszkodzi – a może pomóc! Przygotowany przez nas krótki poradnik skutecznie pomoże Ci okiełznać kłopoty związane z prowadzeniem biznesowego konta na Facebooku. Pamiętaj jednak, że we wszystkich działaniach marketingowych najważniejszy jest pomysł. A najlepsze pomysły mają zwykle dobre agencje social media – takie jak nasza. Skontaktuj się z nami i zobacz, jak możemy Ci pomóc!