Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Jak prowadzić Instagrama, aby przyciągnąć klientów?

Po przeczytaniu takiego pytania, jedną z pierwszych odpowiedzi, która wręcz sama przychodzi na myśl, jest zwiększenie liczby obserwatorów. Drugim pomysłem może być kwestia poprawienia estetyki publikowanych zdjęć. Owszem, oba te zagadnienia są ważne – ale nie najważniejsze. Zanim w ogóle rozpoczniesz działania na Instagramie i budowanie na nim swojej pozycji, powinieneś poznać zasady rządzące tą platformą. Podobnie jak przy każdym innym narzędziu budującym zaangażowanie klientów, najważniejsza jest strategia. Absolutnie nie wskazane jest działanie „na oślep”. Nie mylmy jednak przypadkowości z metodą „prób i błędów”, która z kolei zostanie wprowadzona w życie samoczynnie. Oto kilka porad, jak prowadzić Instagrama, aby ściągnąć na niego potencjalnych klientów.

Obserwator idealny

Pierwszym krokiem budowania strategii jest określenie profilu idealnego obserwatora, czyli osoby, do której będą skierowane treści. Bardzo trudno jest przyciągnąć klientów, którzy w najmniejszym stopniu nie są zainteresowani prezentowaną ofertą. W zasadzie, jest to niemożliwe. Z tego powodu należy jak najbardziej szczegółowo określić potencjalnego odbiorcę profilu. Jeśli posiadasz sklep z ręcznie wykonywaną biżuterią, to Twoje posty będą kierowane głównie do kobiet. Jakich? Mieszkających w małych miastach i wsiach czy większych aglomeracjach? Interesujących się jogą czy sportami wyczynowymi? Licealistek i studentek czy kobiet po 40? Odpowiedzi na te i inne, podobne pytania pomogą Ci w szczegółowym ustaleniu odbiorców, dzięki czemu będziesz wiedzieć w jaki sposób przygotować treści do publikacji.

Jak prowadzić Instagrama? Zadbaj o wartość dodaną

Za każdą znaną marką kryje się historia, która znacząco przyczyniła się do jej sukcesu. Dlaczego obuwie znanych producentów nadal jest kupowane, skoro na rynku istnieją niemal identyczne i tańsze zamienniki? Ponieważ kupujemy historię. Niektórzy mogą twierdzić, że zamienniki są gorszej jakości – nie zawsze. Doskonale znane hasła takie jak: Just do it, Impossible is nothing czy Shoes are boring. Wear sneakers działają, ponieważ reprezentują wartość dodaną. Podobnie jak poczucie zaopiekowania, które z Twojej strony może odczuć potencjalny klient. Jak to zrobić? Odpowiadać na komentarze i wiadomości prywatne, dzielić się wiedzą czy inspirować. To bardzo proste zabiegi, które pozytywnie wpłyną na wizerunek Ciebie i profilu który prowadzisz.

 Jak w zegarku

Oprócz wartościowych treści, skierowanych do odpowiednich osób, ważne jest także pilnowanie harmonogramu. Najlepiej zaplanować publikację konkretnych postów na kilka dni, czy nawet tygodni z wyprzedzeniem. Pomocne mogą okazać się narzędzia tak jak np. Canva, gdzie możesz przygotować materiały np. szablony do stories lub przykładowy feed. Ta druga opcja jest szczególnie istotna, jeśli zależy Ci na estetyce profilu – możesz sprawdzić czy konkretne zdjęcie będzie współgrać z pozostałymi. Musisz pamiętać też o tym, żeby publikacja treści odbywała się regularnie np. 3 razy w tygodniu (np. w poniedziałek, środę i piątek).

Jakość, nie ilość

Oczywiście zarówno ilość jak i jakość są ważne, jeśli natomiast będziesz postawiony przed koniecznością wyboru, zdecyduj się na jakość. Lepiej dopracować każdy szczegół postu, niż publikować dużo, ale byle-jak. Jeśli obawiasz się, że nie będziesz w stanie publikować często, wchodź w interakcje z fanami – nie tylko na swoim profilu! Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś raz na jakiś czas udostępnił na story post na którym oznaczono Twoje konto lub polajkował/skomentował  publikację stałego fana.

5 sekund

Właśnie tyle czasu zajmuje przeciętnemu użytkownikowi Instagrama ocenienie, czy odwiedzany przez nich profil jest warty obserwowania. Oznacza to, że tak jak w życiu, tak w Internecie ważne jest dobre, pierwsze wrażenie. Aby przybywało Ci obserwatorów sprawdź, czy biogram profilu jest jego kwintesencją. Zwróć uwagę również na zdjęcie profilowe – przedstawia graficznie wizję czy założenia marki? A nazwa użytkownika? Te 3 elementy są pierwszymi rzeczami, na które uwagę zwracają potencjalni klienci i obserwatorzy.

Call to action

Instagram nie ma opcji dodania przycisku CTA, ale możesz stworzyć go samodzielnie. Wystarczy, że w bio dodasz link. Oczywiście, nie może to być pierwszy lepszy odnośnik. Jeśli masz stronę internetową albo profil na Facebooku, udostępnij do nich link w biogramie. Możesz również dodać hiperłącze do webinaru czy newslettera.

Dbaj o prywatność

Złota zasada brzmi: rozmawiaj w komentarzach, sprzedawaj w wiadomościach. Jeśli pod publikacją pojawią się komentarze o cenę produktu, odpowiedz na nie wiadomością prywatną. Dlaczego? W taki sposób lepiej angażujesz odbiorców. Kiedy nieco już rozwiniesz swój biznesowy profil na Instagramie, zauważysz pewne prawidłowości np. o której godzinie czy w jakie dni najlepiej publikować, jakie treści są dla odbiorców najbardziej angażujące itp. Analizuj to co się dzieje na Twoim profilu, aby jeszcze lepiej przyciągać klientów. A jeśli potrzebujesz pomocy ekspertów, którzy doskonale wiedzą, jak prowadzić Instagrama, możesz także skontaktować się z dobrą agencją social media - taką jak nasza :)