Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Kampania na TikToku – jak wykorzystać tę platformę do reklamy?

TikTok to jedna z najbardziej prężnie rozwijających się platform social media. Stale poszerza swoją publikę, której głównym motorem pozostaje pokolenie Z, czyli osoby w wieku 18-24. Dlatego, jeśli dla Twojej marki opinia tych młodych ludzi ma znaczenie, to koniecznie przejrzyj możliwości, jakie niesie za sobą kampania na TikToku. Jeśli jednak w tym momencie kiwasz przecząco głową, to pamiętaj, że z każdym rokiem ci wierni fani chińskiego potentata stają się starsi i niewykluczone, że za chwilę to oni będą w centrum Twojego zainteresowania.

TikTok – dlaczego tu warto inwestować w promocję?

Naczelną funkcją reklamy jest dotarcie z przekazem do konkretnego odbiorcy, a jak wiadomo, w natłoku wszechobecnych banerów, wyskakujących okienek i irytujących przerywaczy wideo, jest to dość ciężkie. Ciężkie zarówno na naturalną niechęć odbiorców do nachalnych komunikatów, jak i panujący tłok konkurencyjny.

Czym się wyróżnia reklama na TikToku?

Przede wszystkim tu reklama nie jest już zwykłą reklamą. Tu przybiera postać normalnego przekazu charakterystycznego dla tej platformy, czyli bazuje na połączeniu krótkich filmów, muzyki i specyficznych dla TikToka efektów. Czyli dokładnie według przesłania samego TikToka: Don’t Make Ads. Make TikToks. I to użytkownicy TikToka kupują. Z badania GetHero dowiadujemy się, że co trzeci użytkownik przychylnie reaguje na akcje promocyjne zamieszczane na TikToku, pod warunkiem, że są interesujące i nie przypominają standardowych przekazów reklamowych. Dodatkowo za źródłem GlobalWebIndex wiemy, że około 52% użytkowników TikTok kupiłoby produkt, aby stać się częścią społeczności zbudowanej wokół niego. Z drugiej strony zachęcające powinny być dane mówiące o znikomym zainteresowaniu platformą samych marketerów. Według Raportu Social Media Industry Report, tylko 5% z nich korzysta z aplikacji TikTok, 74% nie zamierza tego czynić, a zaledwie 30% planuje się przyjrzeć jej bliżej. Mały paradoks, który świadczy o wielkim potencjale i możliwościach zaistnienia marki i promowania swojego biznesu na platformie. Wystarczy trochę odwagi i dużo więcej kreatywności, bo wydaje się, że oprócz słabego rozeznania w temacie, przed rozpoczęciem prowadzenia kampanii na TikToku nadawców po prostu hamuje brak pomysłu.

Kampania na TikToku - jak inni to robią?

W ostatnim czasie kilka aktywności dało się zauważyć w sposób szczególny. Wymienimy tylko kilka i to bardziej na dowód, że wybór młodszego odbiorcy stał się strzałem w dziesiątkę dla podmiotów, dla których nie było to takie oczywiste. Jak na przykład akcja „czysta komórka” Polskiego Czerwonego Krzyża wykazująca, jak bardzo w sensie dosłownym jest zawirusowany nasz telefon, czy też aktywność Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, dzięki czemu ludzie z całego świata nagrywali swoje relacje z Wielkiego Finału. Oprócz społecznych inicjatyw warto zauważyć kampanię sieci sklepów Lidl #TaniaSobotaChallenge zorganizowaną we współpracy z influencerami lub, z uwagi na niekonwencjonalny sposób promocji produktu, akcję marki Grześki #świećprzykładem, która opierała się na uświadamianiu młodych ludzi o potrzebie bycia dobrze widocznym na drodze. Choćby ta mała zajawka pokazuje ogromny potencjał TikToka, którego nie ogranicza preferowany zakres wieku grupy docelowej, a jedynie wyobraźnia i kreatywność osób tworzących odpowiedni content dla marki. A jak zawsze podkreślamy, kreatywność to drugie imię naszej agencji, dlatego Jump Group poleca się do współpracy na podwyższonym poziomie kreatywności.

Kampania na TikToku - jakie formaty?

Na koniec prześledzimy, jakie formaty reklamowe ma do zaoferowania platforma TikTok, bo być może któryś z nich będzie najbardziej przekonującym argumentem za tym, że warto poważnie rozważyć kampanię właśnie tutaj.
  • TikTok Ads – najprostsza formuła i tym samym najbardziej zbliżona do tradycyjnej reklamy obecnej w pozostałych kanałach social media. To pionowe filmiki z dźwiękiem trwające od 5 do 60 sek.
  • TopView – stuprocentowa widoczność marki przez 24h, a to dlatego, że format wykupuje się na wyłączność i w danym czasie format może być wykorzystany tylko przez jedną markę. To klikalna reklama trwająca od 5 do 60 sek. zachęcająca do polubień, dodawania komentarzy, obserwowania i udostępniania. Uruchamia się po włączeniu aplikacji, w związku z czym raczej niemożliwe jest by ją przeoczyć.
  • Brand Takeover – podobnie jak TopView, stuprocentowa widoczność ze względu na ograniczenie wykorzystania formatu do jednego nadawcy w tym samym czasie. To pełnoekranowy materiał statyczny lub wideo, ale uwaga trwający zaledwie od 3 do 5 sekund.
  • Brand Premium – wideo od 5 do 60 sek. z zawartym CTA oraz możliwością targetowania zewnętrznych stron docelowych.
  • Branded Hashtag Challenge – to absolutny hit wyróżniający platformę TikTok, a jednocześnie najbardziej zjawiskowe narzędzie do promocji marki i budowania relacji z odbiorcami. To 6-dniowa kampania polegająca na stworzeniu wyzwania, które ma na celu zachęcić do podjęcia zadania jak największej grupy odbiorców.
Na koniec warto wspomnieć, że TikTok oferuje specjalny zestaw do tworzenia wideo pod kampanie reklamowe i udostępnia wiele szablonów muzycznych oraz wizualnych w celu jak najlepszego dostosowania przekazu do swoich preferencji. Można więc próbować działać na własną rękę lub zdecydować się na pomoc agencji wyspecjalizowanej w takich działaniach. I my oczywiście polecamy się do takiej współpracy!