Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Kilka narzędzi, bez których nie stworzysz skutecznego profilu na Instagramie

Skuteczne prowadzenie firmowego profilu na Instagramie jest sporym wyzwaniem. Ograniczenia tego serwisu sprawiają, że nie da się np. zaplanować publikacji postów z wyprzedzeniem lub przeprowadzić dogłębnej analizy swoich działań. Na szczęście istnieje wiele zewnętrznych aplikacji, które ułatwiają pracę na profilu i przynoszą doskonałe efekty biznesowe. Oto kilka z nich.

 

Wyróżnij się graficznie

Instagram oferuje kilkanaście filtrów i opcji edycji zdjęć, ale aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto wyjść poza ten schemat. Istnieje kilka bardzo dobrych aplikacji, które znacznie poszerzą twoją paletę możliwości w kwestiach graficznych – począwszy od wielu dodatkowych filtrów, poprzez zaawansowaną edycję aż po najprawdziwsze „tchnięcie życia” w twoje fotki. To ostatnie możliwe jest dzięki aplikacji Pixaloop, która służy do animowania całych zdjęć lub konkretnych ich obszarów. Załóżmy, że robisz sesję zdjęciową nad brzegiem morza. Dzięki tej aplikacji, model może pozostać na nim nieruchomy, a za to woda zacznie realnie falować, a chmury poruszać się po niebie. Możliwości jest wiele – włącznie z dodawaniem ruchomych obiektów 3D. Efekt swojej pracy możesz wykorzystać na Instagramie lub przekonwertować na plik GIF, który można umieścić w innych social mediach. Nie musisz jednak koniecznie „poruszać” swoich zdjęć, aby osiągnąć efekt „wow” – czasami wystarczy do tego odpowiedni filtr spoza standardowej palety Instagrama. Tutaj wyróżnia się aplikacja VSCO, która dysponuje setkami efektownych filtrów i presetów do wykorzystania w swoich grafikach. Jeśli z kolei chcesz w swojej komunikacji wykorzystać przyciągające wzrok typografie – z pomocą przyjdzie Ci aplikacja Pablo, która – prócz filtrów - wyposażona jest w dziesiątki atrakcyjnych fontów i możliwości ich wykorzystania do stworzenia efektownych haseł na zdjęciach.  

Zaplanuj publikacje

Wśród głównych wad Instagrama, które przytaczają jego użytkownicy, jest brak możliwości planowania publikacji postów z wyprzedzeniem. Taką funkcję mają do dyspozycji chociażby właściciele fanpage’ów na Facebooku, ale kłóci się ona ze spontanicznym charakterem publikacji, który jest częścią idei Instagrama. Oznacza to, że publikacja postów np. w weekend wymaga dodatkowej pracy adminów lub skorzystania ze specjalnego zewnętrznego narzędzia do planowania. Jednym z najpopularniejszych i najbardziej funkcjonalnych narzędzi tego typu jest Later, który pozwala na zaplanowanie publikacji na Instagramie nawet na kilka miesięcy w przód. Co więcej – można w ten sposób rozporządzać nie tylko tradycyjnymi postami, ale także relacjami w InstaStories. I to w prosty sposób – przy użyciu intuicyjnego edytora. Podobną funkcję pełni też aplikacja PromoRepublic, która dodatkowo rozbudowana jest o duży moduł analityczny, który pozwala na dokładne śledzenie efektów swojej komunikacji na Instagramie.  

Analizuj swoją komunikację

Skoro jesteśmy przy analizach, warto zaopatrzyć się także w aplikację wyspecjalizowaną w tej dziedzinie, dzięki czemu uzyskasz dostęp do wielu bardzo pożytecznych informacji na temat twoich odbiorców i efektywności w dotarciu do nich ze swoją komunikacją. Bardzo dobrym wyborem w tej dziedzinie jest Iconosquare – aplikacja, która pokaże Ci jak w danym czasie zmieniał się ruch na Twoim kanale, zbada dotarcie Twoich postów do odbiorców, a co więcej – scharakteryzuje ich, poda ci godziny, w których najlepiej publikować aby trafić do twojej grupy docelowej, pokaże ci, ile osób zrezygnowało z obserwowania twojego profilu i dlaczego oraz wiele więcej. Dodatkowo Iconosquare wyposażony jest także w moduł planowania publikacji oraz dobierania potencjalnych influencerów do twoich kampanii reklamowych.  

Śledź trendy

Wspomniana wcześniej aplikacja PromoRepublic ma w sobie moduł śledzenia aktualnych trendów, dzięki czemu można dobrać hashtagi do swoich postów tak, aby dotrzeć organicznie do jak największej liczby odbiorców. Można do tego celu wykorzystać również aplikację, która specjalizuje się w tym temacie, a co za tym idzie – jest w nim bardziej zaawansowana. Mowa o LeeTags, którą można wykorzystać na dwa sposoby. Po pierwsze - wygenerować „trendujące” hashtagi i dodać do swojego posta. Po drugie – wybrać tematykę posta, do której aplikacja dobierze najbardziej odpowiednie hashtagi. Całość jest bardzo prosta w obsłudze i działa na zasadzie „kopiuj – wklej”. Powyższe aplikacje stanowią absolutną podstawę, z której warto korzystać, jeśli chcesz aby twój firmowy profil na Instagramie wyróżniał się na tle konkurencji i przynosił wymierne efekty. Oczywiście to nie wszystkie możliwości – istnieją np. aplikacje przeznaczone do łatwego tworzenia konkursów na Instagramie (Gleam), czy prowadzenia sprzedaży na tym kanale (Shoppable Instagram). Rozsądnie z nich korzystając, możesz zapewnić sobie niemały sukces. Innym rozwiązaniem jest zatrudnienie dobrej agencji social media, która zrobi to wszystko za ciebie ;)