Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Social media – jak zachęcić swoich fanów do dyskusji?

Nie od wczoraj wiadomo, że kluczem do sukcesu profilu firmowego na Facebooku jest zbudowanie odpowiedniego zaangażowania. Wbrew przekonaniu, że najważniejsze są same reakcje, algorytmy tego serwisu promują dzisiaj te posty, pod którymi nawiązała się długa dyskusja. Jak zatem zaangażować fanów na swoim fanpage’u? Oto kilka kroków.

 

Zaoferuj dobry content

To absolutna podstawa. Żeby zachęcić swoich fanów do dyskusji, daj im do niej dobry powód! Budowanie wizerunku marki jako eksperta w danej dziedzinie sprawia, że użytkownicy wracają na fanpage z zainteresowaniem i poczuciem, że rozwijają się korzystając z zamieszczonego na nim contentu. Warto w komunikacji postawić na nowatorskie produkty czy usługi i treści o potencjale viralowym. I przede wszystkim – zadbać o unikalność! Większość użytkowników nie wejdzie w dyskusję na temat, o którym piszą już na innych fanpage’ach.  

Odnieś się do emocji i zapewnij swoim fanom rozrywkę

Ludzie znacznie chętniej dyskutują na tematy odnoszące się do ich emocji. Wykorzystaj to w swojej komunikacji. Odnieś się do wspomnień z dzieciństwa albo zapytaj o ulubione rzeczy. Korzystaj z funkcji ankiet, aby dać fanom miejsce na wyrażenie swoich preferencji i zaprezentowanie gustu. Pytaj o opinie na temat swojej oferty i pokaż, że traktujesz je poważnie. Z drugiej strony ważne w tym kontekście jest również zapewnienie użytkownikom rozrywki i pokazanie bardziej „ludzkiej” twarzy marki. Angażująca zabawa czy konkurs raz na jakiś czas doskonale wpasuje się w ten typ komunikacji.  

Bądź spontaniczny…

Zaplanowanie sobie komunikacji na określony czas jest bardzo dobrą i standardową taktyką w social mediach. Niemniej warto trzymać rękę na pulsie i działać także w czasie rzeczywistym. Wydarzyło się coś niespodziewanego w skali globalnej, Twojej branży lub nawet firmy? Nie bój się do tego nawiązać. Użytkownicy znacznie chętniej komentują i wchodzą w dyskusję pod postami dotyczącymi tematów z ostatniej chwili. Stąd tak wielka popularność i uznanie dla dobrze przeprowadzonych akcji real time marketingowych!  

…ale jednocześnie regularny

Poza polowaniem na pilne i atrakcyjne tematy, warto zadbać również o regularność na swoim fanpage’u. Zadbaj o to, aby np. raz w tygodniu pojawiał się na nim kolejny post z ustalonego wcześniej cyklu. Oczywiście, warto zadbać o ciekawy temat takiej publikacji, aby Twoi fani czekali na niego z niecierpliwością i komentowali, jak tylko go przeczytają. Co to może być? Pokaż swoją pracę od kuchni, zaprezentuj ekspercką wiedzę lub po prostu odpowiadaj na najczęściej zadawane pytania. Każda branża ma swoją specyfikę, jeśli chodzi o treści, które w jej ramach uchodzą za atrakcyjne. Zbadaj swoją „publiczność” i sprawdź, czego od Ciebie oczekuje!  

Zadbaj o aktywność

Budowanie zaangażowania na fanpage’u nie polega tylko na zapewnieniu użytkownikom tematu do rozmowy i opuszczeniu ich z poczuciem dobrze wykonanego zadania. Bierz czynny udział w dyskusjach, rozwijaj wątki, które się w nich pojawią i zadawaj otwarte pytania swoim rozmówcom. To właśnie aktywność marki jest często jednym z głównych atutów, które sprawiają, że użytkownicy dyskutują z wielką chęcią.  

Zbuduj poczucie jedności

Żeby zapewnić sobie duże zaangażowanie na swoim fanpage’u, warto też zadbać o poczucie uczestniczenia w większej społeczności fanów. Można to uzyskać np. poprzez stworzenie grupy na Facebooku i zaproszenia do niej najwierniejszych użytkowników, aby wymieniali się swoimi doświadczeniami związanymi z ofertą marki. To jednak nie jedyny sposób na zbudowanie swojej społeczności. Świetny przykład takich działań mamy w swoim portfolio. Gdy zaczęliśmy podkreślać atut, jakim jest pikantność niektórych produktów z palety naszego klienta z branży spożywczej, naturalnie zbudowaliśmy społeczność miłośników bardzo ostrego jedzenia, którzy regularnie wymieniają się swoimi doświadczeniami w biciu osobistych rekordów na najostrzejsze zjedzone przyprawy. Znajdź takie atuty w swojej ofercie!  

Zadbaj o zasięgi

Ze wszystkich porad ta jest najbardziej techniczna, a co za tym idzie - wydaje się najmniej atrakcyjna. Aby odpowiednio zbudować zaangażowanie na Facebooku, trzeba jednak sięgać również po „mniej przyjemne” rozwiązania. Nie będzie dyskusji pod Twoimi postami, jeśli nikt ich nie zobaczy, prawda? Aby osiągnąć jak największy zasięg, warto zadbać o każdy techniczny szczegół posta, począwszy od jego formatu. Zwykła grafika? GIF? Film? Karuzela? Każdy format ma swoje zalety, ale aby skutecznie budować organiczne zasięgi, warto trzymać się najprostszych rozwiązań. Kolejnym krokiem jest promowanie posta poprzez płatną kampanię. Tutaj warto poświęcić nieco czasu na doprecyzowanie swojej grupy docelowej. Scharakteryzuj swojego przeciętnego odbiorcę i starannie dobierz jego zainteresowania, miejsca czy fanpage, które mógł już polubić. W ten sposób trafisz do dużej liczby potencjalnych zaangażowanych fanów, nie „przepalając” niepotrzebnie swoich pieniędzy.  

Skonsultuj się ze specjalistami

Najbardziej efektywne budowanie zaangażowania może zapewnić Ci doświadczona agencja social media. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami  - chętnie porozmawiamy o Twoich potrzebach!