Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Czy hasztagi jeszcze działają?

Czyli jak publikować, aby posty były widoczne?

To pytanie zadaje sobie wiele osób korzystających z social mediów, a szczególnie użytkownicy Instagrama. To właśnie tam hasztagi zdobyły największą popularność i były najczęściej wykorzystywane. W ostatnim czasie portal wprowadził kilka nowości i zmian, co również wpłynęło zasięgi profili użytkowników.   Przechodząc do sedna sprawy — czy hasztagi mają jeszcze rację bytu na Instagramie? Czy powinniśmy używać tylko słów kluczowych? Jeśli tak, to ile powinno ich być? Czy tak jak w początkowej fazie popularności Instagrama im więcej, tym lepiej? A może korzystniejsze będzie skupienie się na kilku konkretnych słowach, które najlepiej opisują nasz post, produkt czy usługę.   

Wyjaśniamy

Hasztagi na Instagramie mają wciąż wpływ na zasięg i widoczność publikowanych postów. Dodawanie odpowiednich hasztagów do swoich postów może pomóc w dotarciu do większej liczby osób, które interesują się daną tematyką lub szukają konkretnych treści. Jednakże, aby uzyskać najlepsze rezultaty, ważne jest używanie hasztagów odpowiednio dopasowanych do treści i grupowania ich zgodnie z ich popularnością oraz zainteresowaniami użytkowników. Dlatego rekomendujemy, aby zamieszczać zarówno te ogólne, które opiszą kategorię profilu, jak i te indywidualne, zwracające uwagę na oryginalność naszego postu.    Najlepszym rozwiązaniem będzie korzystanie z hasztagów oraz słów kluczowych. Hasztagi są bardziej popularne i szeroko stosowane na tej platformie społecznościowej. Dodanie ich w odpowiednio do swoich postów może pomóc w dotarciu do większej liczby osób, ponieważ użytkownicy często przeglądają treści według konkretnych hasztagów, którymi są zainteresowani.   Słowa kluczowe nie są aż tak powszechnie używane na Instagramie jak na przykład na stronach internetowych. Natomiast popularność SEO wciąż rośnie, a algorytm Instagrama chętniej wyświetla posty z dodatkowymi słowami kluczowymi — szczególnie nowym użytkownikom.  

Odpowiednia liczba hasztagów

Ile powinniśmy użyć hasztagów, aby nasz post był widoczny? Tak jak wspomnieliśmy na początku — najlepiej sprawdzają się tagi ogólne, jak i te szczegółowe, ale nie musimy wpisywać ich aż 30 (chociaż to ich maksymalna liczba). Wystarczy 5, które dobrze opisują nasz post. Podążając za rozwojem platformy oraz tym, co dzieje się w ekosystemie mety, napiszmy też parę słów kluczowych. Tutaj nie muszą być to słowa pisane łącznie. Możemy napisać po prostu: Agencja marketingowa, SEO na Instagramie czy marketing w sieci. Starajmy się, żeby były one spójne, ale nie muszą być takie same. Skorzystajmy z dobrodziejstw każdej alternatywy zasięgowej.   

Co oprócz słów kluczowych?

Dbając całościowo o widoczność naszego postu na Instagramie, nie zapomnijmy o uzupełnieniu lokalizacji, a także wyboru tematów oraz tekstu alternatywnego. Te dwa ostatnie są niestety najbardziej pomijanymi punktami, co automatycznie skraca nam zasięgi. 
  • Określenie tematu, który możemy wybrać spośród wybranych przez platformę słów, pomoże naszym publikacjom w wyświetlaniu się właściwej grupie odbiorców, np. gdy przejdą oni do zakładki: "eksploruj".
  • Tekst alternatywny to miejsce, w którym możemy dodać opis tego, co przedstawia nasz post. Jest to szczególnie przydatne dla osób słabowidzących, które korzystają z platformy.
  Mamy nadzieję, że tych kilka porad ułatwi Wam korzystanie z Instagrama, a wasze zasięgi będą już tylko rosły! 🙂   Jeśli potrzebujecie profesjonalnego szkolenia lub wsparcia przy prowadzeniu profilu na Instagramie czy też innej platformie społecznościowej, skontaktujcie się z nami drogą mailową.   Nasz zespół ekspertów czeka na to, by Wam pomóc! Do napisania!