Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Content marketing – dlaczego jest taki ważny w obecnych czasach?

Dobra reklama, chwytliwy przekaz, intrygujące hasło – czasem to nie wystarcza i trzeba sięgnąć głębiej, pokazać się szerzej, kojarzyć się lepiej. Ale jak to zrobić? Wykorzystując content marketing. Dowiedz się, jakie możliwości ta metoda może zaoferować Twojej marce.

 

Po pierwsze – czym nie jest content marketing?

Przede wszystkim nie można mylić content marketingu z contentem. Content marketing nie jest jedynie produkcją treści. Jest cykliczną produkcją użytecznych treści na przestrzeni czasu. Jest to proces, a nie działanie jednorazowe. Dodatkowo proces ten jest oparty na zidentyfikowanych celach marketingowych opracowanych poprzez trafne skonstruowanie insightów konsumenckich. Dlatego też do kampanii content marketingowej na pewno nie zaliczymy sprzedażowej reklamy telewizyjnej ani publikacji jednego bardziej rozbudowanego posta w mediach społecznościowych.  

Content marketing - czym jest?

Content marketing to tzw. marketing użytecznych treści. Oczywiście na tym nie koniec, bo dobry content nie wystarczy. W strategii content marketingowej liczy się działanie długofalowe nakierowane na zdobywanie stałego grona odbiorców, a w rezultacie klientów. Content marketing jest pewnego rodzaju odpowiedzią na ścisk konkurencyjny w obszarze oferowanych usług i produktów. O wiele trudniej przebić się marce na ostatnim etapie podejmowania decyzji przez klienta, niż na początku jego drogi w określaniu swojej potrzeby. Content marketing można sprowadzić więc do przejrzystego i prostego schematu: Potrzeba klienta –> użyteczna treść -> budowanie relacji -> zdobycie klienta  

Content marketing a potrzeba klienta

Cała sprawa rozbija się o to, że potrzebą klienta nie musi być określona usługa czy produkt, ale wręcz brak wiedzy o nich. Czyli informacja. To ona jest punktem wyjścia w budowaniu całego łańcuszka powiązań, które mają nam zapewnić więź z odbiorcą. Informacja ma odpowiadać na pytania, jakie zadaje sobie potencjalny klient. Wówczas staje się dla niego użyteczna. Pamiętajmy, że te pytania mogą być zgoła inne niż moglibyśmy przypuszczać, dlatego w content marketingu liczy się dobrze opracowana strategia. Opiera się na wnioskach z analiz i obserwacji potencjalnej grupy docelowej. Jest idealnie dopasowana do konkretnej społeczności i odpowiada na jej potrzeby. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Poznaj nasze możliwości.  

Użyteczna treść to tylko składowa content marketingu

Użyteczna treść to taka, która rozwiązuje problemy, rozjaśnia sprawę, wytycza kierunki następnych kroków, podpowiada rozwiązania. Gdy odbiorca dowiaduje się o czymś wartościowym, co pomoże mu pójść przysłowiowo naprzód, wówczas zaczyna traktować nadawcę treści z sympatią, obdarza go zaufaniem, a niekiedy nawet może czuć się lekko zobowiązany. Każdemu, kto prowadzi biznes z pewnością na tym bardzo zależy. Jednak w dzisiejszym świecie nic nie ma za darmo i nie inaczej jest w content marketingu. Dlatego wszelkie działania podejmowane przy obraniu tej strategii wymagają odpowiedniej promocji. Pocieszeniem i to wcale niemałym jest fakt, że dobrze opracowana strategia content marketingowa może przynieść więcej zysku i być mniej kosztowna niż użycie powszechnych narzędzi marketingowych jak linki sponsorowane, czy pozycjonowanie strony internetowej.  

Content marketing – budowanie relacji

Wspomniane uczucie satysfakcji i wdzięczności odbiorcy po przeczytaniu jednego wpisu na blogu nie zapewni nam trwałej relacji z czytelnikiem. Nawet jedna publikacja może być natomiast efektywna sprzedażowo, kiedy w jej ramach umieścimy w przekonujący sposób nasz produkt czy usługę i dotrze ona do zdecydowanego na zakup konsumenta. To jednak dopiero dobry początek i tylko stałe dostarczanie atrakcyjnych i przydatnych treści będzie budowało trwałą świadomość marki, jej rozpoznawalność, a w rezultacie przywiązanie i lojalność. Tym samym dotrwaliśmy do końca naszego schematu, czyli do „zdobycia klienta”.  

Content marketing – jaką formę wybrać?

Sposobów na content marketing jest bardzo wiele, więc tym bardziej podkreślamy ważkość opracowanej strategii i wytyczenie najlepszych rozwiązań dostosowanych do upodobań grupy docelowej. Możliwości jest naprawdę mnóstwo, są to artykuły, materiały wideo, prezentacje multimedialne, tutoriale, ebooki, ale również formy offline jak gazetki czy ulotki. Są to nawet materiały interaktywne jak gry lub aplikacje. Działanie content marketingowe mogą przybrać również formę newsletterów, katalogów czy popularnych memów!  

Content marketing – kanały dystrybucji

Nie bez powodu content marketing jest nierozerwalny z marketingiem wirusowym. Ich wspólnym celem jest dobrowolne rozpowszechnianie treści i tym samym budowa świadomości marki. Dlatego kluczem do sukcesu jest wartość przekazu, jak bardzo jest atrakcyjny, na ile wartościowy i godny polecenia. Stąd też właśnie łatwość share'owania treści często najtrafniej wyznacza dobór kanałów dystrybucji. A są nimi bez wątpienia blogi branżowe i oczywiście media społecznościowe, czyli Facebook, Twitter, LinkedIn, czy YouTube. Jeśli nie masz jeszcze swojego profilu lub kanału, zapraszamy do kreatywnej rozmowy z Jump, bo social media to nasza specjalność!  

Content marketing – jakie są korzyści?

Na tym etapie naszego tekstu korzyści content marketingu są zapewne jasne jak słońce, więc tym bardziej należy im się odpowiednie podsumowanie. Czyli krótko i w samo sedno. Najważniejsze atuty z prowadzenia działań content marketingowych to:
  • Tańsze pozyskiwanie ruchu na stronę www i inne kanały marki
  • Większa widoczność strony w wyszukiwarce Google
  • Budowa świadomości marki
  • Wzrost zaufania do marki, jej usług i produktów
  • Rozbudowa grupy odbiorców i klientów
Jeśli chcesz, by te korzyści dotyczyło również Twojego biznesu, to zacznij dzielić się interesującą treścią ze swoją potencjalnie bardzo szeroką grupą odbiorców.  

Content marketing – czy jest potrzebny Twojej marce?

Jeżeli w Twojej głowie pojawia się myśl  – ależ ja mam stronę i mam nawet bloga!  Ale czy ten fakt przekłada się na liczby? Czy dzięki swoim działaniom zauważasz większy ruch na stronie? Czy wiesz, że content marketing może potroić liczbę leadów w porównaniu do tradycyjnych technik marketingowych? Czy wiesz, jak cenna jest w dzisiejszych czasach rzetelna informacja? A czy zdajesz sobie sprawę, że zanim osoba zdecyduje się na daną usługę lub kupno produktu, sięga do więcej niż kilku źródeł? A czy wiesz, że to właśnie przekazana przez Ciebie wiadomość może być w tym źródle najcenniejsza? Jeśli choćby jedno z powyższych pytań przykuło Twoją uwagę i jesteś ciekaw, co my mamy w tym temacie do powiedzenia, to po prostu skontaktuj się z nami Agencja Jump jest gotowa na każde wyzwanie! I jak zawsze podkreślamy, naszą kreatywność ogranicza jedynie przemyślana strategia, więc możesz być pewien ciekawych i przemyślanych propozycji.