21 lipca 2020
Wydawałoby się, że w dobie Facebooka, Instagrama i innych social mediów, tworzenie strony internetowej dla firmy nie jest potrzebne. Nic bardziej mylnego! Dlaczego wciąż warto mieć swoją stronę www i dbać o jej odpowiednie prowadzenie?
Strona internetowa firmy - doskonała forma reklamy
Stworzenie firmowej strony internetowej to absolutna podstawa. Wskazują na to przede wszystkim statystyki – według danych GUS aż 86,7% gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do internetu. To w dużym uproszczeniu oznacza, że na stronę internetową Twojej firmy może czysto teoretycznie trafić zdecydowana większość Polaków. Jednak ten potencjalny zasięg to nie jedyna przewaga stron internetowych nad innymi formami prezentowania się potencjalnym klientom. Równie ważne jest to, ile informacji można umieścić na takiej stronie – dokładne zaprezentowanie oferty, cennika, portfolio czy referencji nie jest przecież możliwe nawet w najbardziej kreatywnym spocie telewizyjnym.
Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
Oczywiście znacznej większości firm nie zależy wcale na dotarciu do prawie 90% Polaków, a raczej do osób, które mogą być ich potencjalnymi klientami. To precyzyjne dotarcie dostępne jest właśnie dzięki stworzeniu własnej strony www. Wiąże się to z działaniem wyszukiwarki Google. Osoba zainteresowana danym produktem wpisuje jego nazwę w okienko wyszukiwarki i uzyskuje w ten sposób listę stron internetowych, na których występuje ta fraza. Jak łatwo się domyślić – aby znaleźć się na tej liście, trzeba mieć taką stronę. Co więcej – wyniki wyszukiwania nie pojawiają się tam przypadkowo, a na ich kolejność ma wpływ ponad 200 czynników. Dlatego warto mieć stronę, która cechować się będzie dobrą jakością i optymalizacją pod wyszukiwarkę Google. Spełnienie tych warunków zwykle wystarczy, aby skierować do swojej firmy całkiem pokaźny strumień nowych klientów.
Strona www a social media
Firmowa strona internetowa może też z powodzeniem służyć jako ponadczasowy i dostępny 24 godziny na dobę zbiór wszystkich informacji, które mogą przydać się Twoim klientom. Jest to rzecz niemal nieosiągalna w przypadku kanałów w social mediach, które nastawione są na komunikację w czasie rzeczywistym – większość umieszczanych tam informacji utrzymuje się w feedzie użytkowników przez krótki czas i prędzej czy później zostaje przykryta komunikatami z innych profili. Nie oznacza to oczywiście, że należy rezygnować social mediów. Dobrą praktyką jest prowadzenie komunikacji tak, aby uzupełniała się np. na Facebooku i stronie www. Przykład? Załóżmy, że firma X rozpoczyna wyprzedaż swoich produktów. Ogłoszenie jej w social mediach sprawi, że szybko zainteresuje się nią kilka tysięcy potencjalnych odbiorców. Ale dopiero na stronie internetowej będą mogli przeczytać więcej szczegółów odnośnie promocji. Co więcej – jeśli od razu nie podejmą działań i zostawią je sobie na później, łatwiej będzie im wejść na stronę www niż szukać wspomnianego posta na swojej tablicy.
Nie tylko marketing
Wartość posiadania strony internetowej firmy nie ogranicza się wyłącznie do celów marketingowych. Spełnia ona bowiem kilka funkcji, które można nazwać po prostu „pragmatycznymi”. Przede wszystkim pozwala na łatwe znalezienie kontaktu, co jest bardzo ważne jeśli chce się pozwolić swoim aktualnym lub potencjalnym klientom i kontrahentom na komunikację z firmą. Kolejną ważną sprawą, którą może zapewnić strona internetowa jest automatyzacja pewnych procesów. Dobrym przykładem jest np. umieszczenie na stronie tzw. FAQ, czyli listy najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami na nie. Ogranicza to znacznie liczbę telefonów i zapytań poprzez internet, dzięki czemu pracownicy nie będą musieli poświęcać na nie swojego cennego czasu.
Jak widać, posiadanie strony internetowej firmy jest wciąż niezbędne do dobrego funkcjonowania. Aby ją zbudować i zadbać o odpowiednią optymalizację, warto zgłosić się do ekspertów w tej dziedzinie. Tworzenie stron internetowych jest jedną z części naszej oferty, wobec czego zapraszamy do kontaktu!