Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Reklamy nie tylko na Facebooku!

Reklamy nie tylko na Facebooku!

W erze cyfrowej rewolucji promocja w Internecie stała się integralną częścią strategii marketingowych niemal każdej firmy. Chociaż Facebook jest jednym z najpopularniejszych i powszechnie wykorzystywanych narzędzi promocji online, istnieje wiele innych platform i metod, które pozwalają na zwiększenie widoczności i osiągnięcie sukcesu w świecie marketingu internetowego. W dobrym domu mediowym, kampanie reklamowe prowadzone są na różnych platformach, aby maksymalnie wykorzystać potencjał social mediów.

Podstawowe platformy

Do trzech najbardziej popularnych platform social mediowych, na których prowadzone są dobre płatne kampanie reklamowe należą: Facebook, Instagram oraz od niedawna LinkedIn. W zależności od regionu i grupy docelowej, popularność platform może się różnić, jednak można założyć, że są to podstawowe kanały social mediowe na których warto się reklamować:

  1. Facebook, to jedna z najbardziej popularnych platform do reklamy online, która oferuje szeroki zakres narzędzi reklamowych. Pozwala docierać do określonych grup docelowych na podstawie demografii, zainteresowań, zachowań online i wielu innych czynników. Dzięki precyzyjności reklam i różnorodnym formatom wybierany jest przez wiele firm.
  2. Instagram, to platforma szczególnie popularna wśród marek, które stawiają na wizualne treści. Podobnie jak Facebooku ma duże możliwości targetowania. Dzięki połączeniu Meta, reklamy mogą wyświetlać się zarówno na Instagramie jak i na Facebooku.
  3. LinkedIN jest platformą skoncentrowaną na biznesie i zawodowym networkingu. To doskonałe miejsce do promocji dla firm, które chcą dotrzeć do profesjonalnych odbiorców i podejść do nich w kontekście biznesowym.

Platformy, które rosną w siłę!

Coraz częściej marki chcą wychodzić do swojego odbiorcy naprzeciw. Często też, decydują się na reklamę nie tylko na popularnych serwisach społecznościowych, a również tych, które mają konkretną grupę docelową. W dobrych domach mediowych prowadzone są nie tylko kampanie na platformach podstawowych, ale również tych bardziej specjalistycznych, takich jak:

  1. TikTok, ma ogromną bazę użytkowników na całym świecie, przede wszystkim wśród młodszych osób. To oznacza potencjalnie szeroki zasięg dla twoich reklam. Dodatkowo na platformie dostępne są narzędzia do precyzyjnego targetowania reklam, różnorodne formaty, a także jest miejscem, gdzie powstaje wiele trendów przenoszących się również na inne platformy np. Instagram.
  2. Twitter jest platformą głównie do dzielenia się informacjami, komunikowania się z innymi, promocji biznesów i marek, a jej główna forma komunikacji są Tweety. Możliwości reklamowe jakie daje nam platforma, to przede wszystkim dotarcie do odbiorców względem kryteriów demograficznych oraz poprzez zainteresowania.
  3. Pinterest, to platforma przeznaczona głównie dla branż związanych z modą, wnętrzami, kulinariami czy urodą. Treści publikowane na platformie, to przede wszystkim inspirujące zdjęcia i grafiki. Reklamy dostępne na platformie, mają możliwość precyzyjnego targetowania: na podstawie zainteresowań, zachowań i demografii użytkowników. Pinterest daje możliwość firmom promować swoje produkty i usług, za pomocą grafik i zdjęć.

Czym jeszcze możemy zaskoczyć?

Środowisko social mediów stale się rozwija, oznacza to, że dostępnych jest coraz więcej możliwości promocji Twojej marki. Dobra agencja socialowa prowadzi kampanię nie tylko na podstawowych platformach reklamowych, ale również w miejscach, gdzie kampanie reklamowe są mniej spotykane, a co za tym idzie, mają mniejsza konkurencję i większą skuteczność.

Do przykładowych miejsc możemy zaliczyć:

  1. Spotify to platforma strumieniowego przesyłania muzyki. Reklamy na Spotify zazwyczaj pojawiają się w formie reklam audio (np. krótkie reklamy dźwiękowe) między utworami muzycznymi w wersji bezpłatnej aplikacji. Możesz wykupić abonament Premium, aby uniknąć reklam w trakcie odtwarzania muzyki.
  2. Tinder to popularna aplikacja randkowa. Reklamy na Tinderze często pojawiają się w dwóch głównych formach:
    • Karty reklamowe: Reklamy karty pojawiają się między profilami użytkowników i prezentują reklamowany produkt lub usługę.
    • Wiadomości sponsorowane: Niektóre firmy wysyłają wiadomości sponsorowane do użytkowników, które pochodzą od reklamodawcy i promują określony produkt lub usługę.
  3. WhatsApp, czyli aplikacją do komunikacji tekstowej i głosowej. W związku z przejęciem przez Facebooka, w przyszłości mogą pojawić się reklamy na WhatsApp w różnych formach. Obecnie nie ma potwierdzonych formatów reklam, dlatego stale monitorujemy możliwości promocji w komunikatorze.

Jeśli jesteś zainteresowany efektywnymi kampaniami dla Twojej firmy i zależy Ci na kompleksowej obsłudze skontaktuj się z nami.