Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

8 zasad skutecznego działania w social mediach

Media społecznościowe rozwijają się prężnie jak jeszcze nigdy. Aby Twoja marka odnosiła sukcesy w social mediach, powinieneś wiedzieć w jaki sposób komunikować się z odbiorcami – co wcale nie jest tak proste, jak może się wydawać. Wszelkie działania prowadzone w internecie pozostają tam na zawsze (nawet jeśli usuniemy post), dlatego należy zadbać o to, aby wszystkie publikowane treści były poprawne od samego początku, a ich ewentualna moderacja nie spowodowała u odbiorców negatywnych reakcji. W jaki zatem sposób korzystać z platform takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter, aby pozyskać nowych klientów, a jednocześnie utrzymać obecnych?

Cele w social mediach

Zanim w ogóle rozpoczniesz działania na platformach społecznościowych, musisz zastanowić się do czego w zasadzie są Ci one potrzebne, a następnie, która z platform najlepiej zrealizuje założone przez Ciebie cele. Nadrzędną koncepcją może być chociażby zwiększenie sprzedaży czy informowanie o aktualnych wydarzeniach w firmie.

Konsekwentne i systematyczne działanie

Wszystkie prowadzone przez Ciebie działania powinny odbywać się regularnie. Nie możesz pozwolić sobie na to, żeby publikować treści w mediach społecznościowych doraźnie – w taki sposób może działać strona internetowa. Z mediów społecznościowych codziennie korzystają miliony użytkowników, a to oznacza, że każdego dnia możesz dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, że nigdzie nie ma podanych dokładnych informacji o tym, ile postów i w jakich odstępach czasowych je publikować. Specjaliści od platform społecznościowych podają szerokie widełki (np. na Facebooku 2-5 razy w tygodniu), które musisz dostosować do potrzeb swojej firmy.

Pomiar efektów działania w social mediach

Działania w mediach społecznościowych będą skuteczne tylko wtedy, kiedy na bieżąco będziesz mierzyć ich skuteczność. Kontrola nad efektywnością jest bezpośrednio połączona z dostosowaniem częstotliwości publikowania postów. Może się bowiem okazać, że posty publikowane w piątkowe wieczory mają mniejszy zasięg niż te z czwartkowych poranków. Są to informacje które pozyskasz wyłącznie za sprawą systematycznych pomiarów efektów. Co najlepsze, żeby badać zasięgi i aktywności nie musisz mieć umiejętności informatycznych, ani znać się na obsłudze dodatkowych programów. Początkowo w zupełności wystarczą Ci dane, które są automatycznie generowane przez media społecznościowe.

Prowadź rozmowę

Platformy społecznościowe są niczym innym jak niekończącą się rozmową. Punktem zaczepienia może być dowolny temat – ważne jest, aby umiejętnie go zacząć. Staraj się wykorzystywać techniki CTA (ang. call to action), które zmobilizują Twoich odbiorców do dodawania reakcji, komentowania i udostępniania konkretnych treści. Na zaufanie odbiorców musisz sobie zasłużyć, dlatego nie zniechęcaj się jeśli początkowo Twoje starania będą przynosiły niewielkie efekty.

Łącz działania

Jeśli rozpoczynasz swoje działania od stworzenia profilu na Facebooku, zadbaj o to, aby wypełnić wszelkie rubryki w których możesz podać informacje o firmie. Podaj numer telefonu, adres e-mail, stronę internetową czy adres siedziby. Każda z takich wzmianek pomoże potencjalnym klientom na zdobycie większej liczby ciekawostek na Twój temat. Podczas publikowania postów dodawaj linki, materiały czy odnośniki, które zatrzymają odbiorców na Twoich profilach.

Targetuj

Kiedy już wiesz co, jak i gdzie mówić, pomyśl o tym do kogo mówisz. Każda treść przez Ciebie publikowana powinna być dostosowana do ludzi z którymi prowadzisz dialog. Jeśli mówisz do specjalistów, możesz korzystać ze specjalistycznego czy nawet naukowego języka, jeśli jednak Twoją grupą docelową jest młodzież, powinieneś porozumiewać się z nimi ich językiem. Nawet najlepsza jakość publikowanych treści nie będzie miała znaczenia, jeśli komunikat będzie niezrozumiały.

Estetyka w social mediach

To pojęcie odnosi się zarówno do samego profilu w internecie, jak i poszczególnych treści. Każda grafika, zdjęcie, film czy tekst powinny być estetyczne (utrzymane w jednym kluczu wizualnym) i poprawne (głównie pod względem językowym). Estetyzm to także zachowania zgodne z polityką i regulaminem medium. Większość regulaminów jest do siebie podobna, ale diabeł tkwi w szczegółach – poznaj je i zadbaj o nie.

Emocje

Nic nie wpływa na ludzi lepiej niż emocje. Zarówno pozytywne jak i negatywne. Możesz je wywoływać za pomocą obrazów, tekstów i… emotikon. Nawet jeśli Twoja kampania jest poważna, możesz sobie pozwolić na delikatne skrócenie dystansu między sobą a odbiorcą. Nie jeden facebookowy fanpage oparł swoją strategię komunikacyjną w social mediach na odpowiednim wykorzystaniu emotek. Każde działanie w sieci powinno być przez Ciebie dobrze zaplanowane i przemyślane. Mimo, iż może się wydawać, że na platformach tego typu wszystko jest chwilowe – nie jest tak. Każdy post czy reakcja dotrze do odbiorcy, który podejmie decyzje co zrobić z zaobserwowaną treścią. Najmniejszy błąd może Cię sporo kosztować (dosłownie), ale tak samo mały detal może przyczynić się do ogromnego sukcesu. Doświadczona agencja social media może Ci pomóc osiągnąć ten drugi. Skontaktuj się z nami i zobacz, jak możemy Ci pomóc.