Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Płatne kampanie na Facebooku – dlaczego warto?

Internetowi twórcy znają to aż za dobrze – godziny pracy poświęcone na przygotowanie contentu, stworzenie grafik i pieczołowite umieszczenie tego wszystkiego na swoim fanpage’u. Wiele trudu włożonego w pracę, duże nadzieje na zasięg, który sprawi, że jej efekty zobaczą tysiące osób i… duże rozczarowanie. Z pomocą przychodzą płatne kampanie na Facebooku. Dlaczego warto z nich korzystać?

 

Małe zasięgi na Facebooku – dlaczego tak jest?

Płatne kampanie na Facebooku są doskonałym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą dotrzeć do większej liczby ludzi. Dlaczego jednak jesteśmy zmuszeni do korzystania z nich? Kilka lat temu – w dobie największego rozwoju tego serwisu – potrzebne było rozwiązanie, które sprawi, że na „osiach czasu” użytkowników pojawiać się będzie nieco mniej informacji. Facebookowicze obserwowali coraz więcej znajomych oraz stron firmowych i innych profili, co sprawiało, że ich tablice zasypywane były dosłownie dziesiątkami informacji na minutę, a korzystanie z Facebooka przestało być wygodne i przyjemne. Władze tego serwisu rozpoczęły wówczas akcję ograniczania zasięgów tak, aby każdy użytkownik widział tylko to, co naprawdę go interesuje – aktywności znajomych i stron, z którymi rzeczywiście wchodzi w interakcję. A przynajmniej tak właśnie Facebook przedstawił te działania światu. Nie bez znaczenia był bowiem równoległy rozwój narzędzi do prowadzenia płatnych kampanii reklamowych, które pozwoliły firmom na omijanie tych ograniczeń, a przy okazji przyniosły gigantowi z Palo Alto miliardy dolarów zysku.  

Czy warto stosować płatne kampanie na Facebooku?

Skoro płatne kampanie przynoszą korzyści głównie samemu Facebookowi, to czy warto z nich korzystać dla własnego zysku? Oczywiście! Nie można zapominać, że swój profil na tym portalu społecznościowym ma prawie 2,5 miliarda osób, co stanowi prawie 1/3 populacji całej Ziemi! Każda z tych osób ma swoje zainteresowania, miejsce zamieszkania i inne dane, które pozwalają ściśle przyporządkować ją do różnych grup docelowych – a to oznacza, że dobry social media manager może trafić z reklamą Twojej marki do konkretnych osób, które mogą być zainteresowane Twoim produktem lub usługą. Przy odpowiedniej optymalizacji tego typu kampanie są nie tylko bardzo skuteczne, ale również nieporównywalnie bardziej opłacalne finansowo od wielu tradycyjnych form reklamowych.  

Jakie są największe zalety płatnych kampanii na Facebooku?

Płatne kampanie na Facebooku możesz idealnie dopasować do swoich potrzeb, oczekiwań i celów. Możesz wycelować swoją reklamę w jak największą liczbę osób niezależnie od grup docelowych, do których należą. Możesz także zawęzić grupę odbiorców do takich, które faktycznie mogą być zainteresowane tym, co masz do zaoferowania. Załóżmy, że prowadzisz sklep modelarski w Radomiu – dzięki narzędziom reklamowym Facebooka, Twoja reklama może trafić do osób zainteresowanych modelarstwem i jednocześnie zamieszkujących Radom i jego okolice. Dzięki temu płacisz tylko za konkretny cel (na przykład przejście na stronę www Twojego sklepu), a nie za niepotrzebne wyświetlanie reklamy osobom, które nie dość, że nie mają pojęcia o modelarstwie, to jeszcze mieszkają w Szczecinie. Sam cel kampanii można również zdefiniować na wiele sposobów – może nim być wspomniane przejście na stronę www, fanpage firmy na Facebooku, osiągnięcie jak największego zasięgu marki, zareagowanie na post, zakup usługi i wiele więcej. Dzięki temu Twoja kampania przyniesie dokładnie takie efekty, jakich oczekujesz. I rozliczysz się tylko za nie. Co więcej – od pewnego czasu narzędzia reklamowe Facebooka powiązane są z Instagramem, dzięki czemu możesz pojawić się również w tym serwisie.  

Płatne kampanie na Facebooku – od czego zacząć?

Oczywiście można samodzielnie próbować prowadzić swoje płatne kampanie na Facebooku. My jednak zalecamy współpracę z ekspertami w tym zakresie, dzięki czemu Twoje kampanie będą od początku prowadzone optymalnie – zarówno pod względem strategii, doboru grupy docelowej, ustalenia budżetu i wprowadzenia kampanii w życie, jak i pod względem czysto contentowym (koniec końców jest to reklama i musi być w niej zawarta zachęcająca treść). Współpraca z ekspertami gwarantuje również, że kampanią zajmą się osoby znające cały ekosystem digitalowy marki oraz trzymające rękę na pulsie w kwestii częstych zmian w Ads Managerze – narzędziu do prowadzenia płatnych kampanii na Facebooku. Wobec tego pierwszą rzeczą, od której polecamy rozpocząć swoją przygodę z płatnymi kampaniami, jest kontakt z nami. Natomiast w kolejnym etapie zastanowienie się z czym i do jakich grup docelowych chcemy trafić. To – zdawałoby się – proste zadanie często jest absolutną podstawą skutecznej reklamy.