Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies

Kreatywna i skuteczna wizytówka Google. Od czego zacząć?

Wizytówka Google jest niczym innym jak usługą, która została wprowadzona w celu polepszenia możliwości pozycjonowania firm. Możesz ją stworzyć po zalogowaniu lub zarejestrowaniu do Google Moja Firma i rzeczywiście – działania w ramach takiego udogodnienia pozytywnie wpływają na Twoją firmę. W jaki zatem sposób stworzyć taką wizytówkę, ile czasu nam to zajmie i czy właściwie jest potrzebne? Google wprowadziło opcję wirtualnych wizytówek w celu wspierania lokalnych biznesów. Jeśli wizytówka zostanie poprawnie uzupełniona, to Twoja firma ma większe szanse na pojawienie się w czołówce wyszukiwań odpowiednich fraz i to w sposób organiczny. Jak to działa? Po uzupełnieniu wymaganych informacji, akceptacji danych i wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę, wizytówki pojawią się nad typowymi wynikami wyszukiwań lub mapce obok nich.

Wizytówka Google – jak założyć?

Absolutnie niezbędnym kryterium jest posiadanie przez Twoją firmę adresu fizycznego. To, czy podany adres będzie siedzibą biura czy adresem domowym nie ma znaczenia. Istotne jest jednie to, żeby na dany adres przychodziła poczta. Założenie wizytówki jest bardzo proste. Proces rozpoczyna się od wejścia na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i kliknięcia w „Zarządzaj teraz”, a następnie:
  • Podania nazwy firmy – nie powinna zawierać emotikon. Jeśli na tym etapie okaże się, że wizytówka Twojej firmy już istnieje, oznacza to, że została ona stworzona przez innego użytkownika. W takiej sytuacji powinieneś zgłosić prawo własności, w celu otrzymania możliwości zarządzania informacjami.
  • Wybrania kategorii głównej – możesz ją później zmienić lub dodać ich więcej.
  • Dodania usługi – w tym miejscu zaznaczasz oferowane przez firmę usługi (jedną lub kilka), albo dodajesz swoje „niestandardowe usługi”. Jest to opcja dodatkowa, która może nie pojawić się automatycznie, jeśli Google uzna, że wybrana przez Ciebie kategoria nie powinna posiadać usług dodatkowych.
  • Zaznaczenia, czy chcesz wyświetlać lokalizację firmy – umożliwi to Twoim klientom zobaczenie adresu firmy oraz „wyznaczenia trasy”. Jeśli Twoja firma opiera się na świadczeniu usług poza biurem i dojazdach do klientów, zaznacz „nie” (zostaniesz automatycznie przeniesiony do punktu, w którym zaznaczysz obszar działania).
  • Wpisania adresu siedziby, który będzie się wyświetlał w wizytówce – na ten adres zostanie przysłany kod weryfikacyjny. Jeśli podane informacje będą niedokładne, Google pozwoli Ci na ręczne ustawienie znacznika.
  • Zaznaczeniu, że (nie) obsługujesz klientów w siedzibie firmy.
  • Dodaniu obszaru działania – możesz wybierać pomiędzy miastami, gminami, powiatami, województwami a nawet krajami.
  • Podaniu numeru telefonu i adresu strony www – jeśli nie posiadasz strony internetowej, a chciałbyś ją mieć, wybierz ostatnią propozycję. Pozwoli Ci ona na stworzenie tzw. business site, który później można uzupełnić i skonfigurować według potrzeb.
  • Wprowadzeniu danych adresowych – jest to niezbędne do otrzymania kodu weryfikacyjnego.
  • Wysłaniu kodu weryfikacyjnego – jest to konieczne, ponieważ w przypadku nie przeprowadzenia weryfikacji, wizytówka nie będzie wyświetlać się w Google. Weryfikacja zwykle przeprowadzana jest listownie (rzeczywisty czas oczekiwania na przesyłkę to ok. 20 dni). Inne opcje np. telefon bota, sms czy e-mail nie zawsze są dostępne.
  • Zweryfikowaniu wizytówki – gdy zostanie Ci podany kod, musisz wpisać go w odpowiednie okno dialogowe.
Po wykonaniu wszystkich powyższych punktów Twoja wizytówka Google pojawi się w wyszukiwarce w przeciągu 24h. Weryfikacja pozwoli Ci również na zmienienie czy uzupełnienie podanych informacji np. o zdjęcia czy wirtualny spacer.

Wizytówka Google - po co jest?

Stworzenie wizytówki jest proste, ale właściwie komu to potrzebne? Każdemu przedsiębiorcy! Branże fryzjerskie, kosmetyczne czy hotelarskie mają zwykle zbliżone do siebie cenniki i zakres serwowanych usług, dlatego kluczowa dla ich rozwoju jest lokalizacja. Obecnie użytkownicy internetu lubią mieć wszelkie informacje podane jak na tacy, co oznacza, że nie każdy będzie chciał klikać w link i samodzielnie wyszukiwać na stronie internetowej godzin otwarcia lokalu czy cennika. Wizytówka Google zbiera wszystkie podstawowe informacje i przedstawia w jednym miejscu.

Optymalizacja wizytówki Google

Posiadanie wizytówki to jedno. Czym innym jest jej optymalizacja w celu zwiększenia jej klikalności i polepszenia pozycjonowania. Co zatem można zrobić? Chociażby uzupełnić lokalne adresy URL, które pozwolą na dodanie do wizytówki konkretnych podstron np. do złożenia rezerwacji czy obejrzenia menu. Czasami dodanie takich podstron jest niemożliwe. Dlaczego? Ponieważ Google współpracuje z wyszukiwarkami takimi jak np. Booking.com – jeśli Twoja firma jest zarejestrowana w systemie tego typu, to ich podstrona będzie miała pierwszeństwo. Warto także dodać „krótką nazwę firmy”, która również wpłynie na pozycjonowania, ponieważ użytkownik będzie mógł znaleźć przedsiębiorstwo nie pod jedną, a pod dwoma nazwami. Posiadanie wizytówki Google pomoże Ci również w doprecyzowaniu informacji na temat Twojej firmy, które pojawią się w internecie. Mamy tu na myśli opinie i uwagi dodawane przez klientów – nie zapomnij, aby odpowiadać na nie z firmowego konta. Warto również trzymać rękę na pulsie i regularnie aktualizować pojawiające się „atrybuty” np. miejsce dla całej rodziny, dostawa. Warto także skorzystać z możliwości zaimplementowania wizytówki i mapy na stronę internetową. W tym celu wystarczy skopiować wygenerowany w wizytówce kod HTML i umieścić go w zakładce kontaktowej w serwisie. Pozycjonowanie w Google Maps za pomocą wizytówki jest niezwykle proste a jednocześnie bardzo opłacalne (zwłaszcza dla lokalnych przedsiębiorstw). Warto skorzystać ze wszystkich opisanych wyżej funkcji, ponieważ nie zajmą Ci one dużo czasu, są bezpłatne i niezwykle pomocne – zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów. Potrzebujesz pomocy ze swoją wizytówką Google? Napisz do nas!