Instagram jest obecnie jedną z najczęściej używanych aplikacji – miesięcznie korzysta z niego ponad miliard aktywnych użytkowników. 71% tych osób, to ludzie poniżej 35. roku życia, co oznacza że głównie mamy tam do czynienia z millenialsami i pokoleniem Z. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta najliczniejsza grupa doskonale potrafi obsługiwać Instagrama i świetnie zna jej wszystkie funkcje. Tych, którzy jednak mają jakieś pytania, czy są po prostu ciekawi jakie tajemnice skrywa przez nami Instagram, zapraszamy do lektury.
Kolorowa obwódka wokół ikony Instastories
Czerwiec jest miesiącem dumy tzw. Pride Month. Z tej okazji, w 2021 roku, Instagram postanowił dodać opcję tęczy. Można ją uruchomić poprzez wykorzystanie w swoim Stories naklejki LGBTQ+. Po opublikowaniu relacji, jej kontur na górnym pasku strony głównej powinien zmienić się w tęczowy.
Tryb nocny
Jakiś czas temu bardzo popularne stały się ciemne motywy aplikacji np. na Messengerze. O ile funkcja ciemnego trybu na facebookowym komunikatorze jest możliwa do uruchomienia z poziomu aplikacji, o tyle tryb nocny na Instagramie można włączyć wyłącznie przy użyciu ustawień urządzenia. Jest to możliwe zarówno na systemie IOS jak i Android. W tym celu musisz zaktualizować IOS do wersji 13, a Androida do 10. Konieczne jest również zaktualizowanie samej aplikacji.
Iphone – wejdź w
Ustawienia, a następnie
Ekran i Jasność. W
Wyglądzie kliknij
Ciemny. Od teraz motyw Twojego urządzenia jest w trybie nocnym.
Android – w tym przypadku wystarczy zalogować się do Instagrama i w
Ustawieniach kliknąć
Motyw. Po zmianie na
Ciemny Instagram, i tylko on, zmieni swoje kolory.
Niestandardowy kolor czcionki na Stories
Instagram przewidział możliwość zmiany kolorów tekstu. Jeśli żaden z podstawowych kolorów nie współgra z Twoją relacją, możesz zdecydować się na jego zmianę. Wystarczy, że w panelu z kolorami wybierzesz znaczek pipety – umożliwi Ci to wyszukanie i wybranie koloru ze zdjęcia.
Kolorowe tło
Czasami zamiast zdjęcia czy filmu, chcemy udostępnić w InstaStory komunikat. Przydatne do tego może okazać się jednolite tło. W jaki sposób je stworzyć? Wystarczy zrobić dowolne zdjęcie, a następnie spośród narzędzi do rysowania wybrać interesujący Cię kolor. Kiedy przytrzymasz palec na zdjęciu, po kilku chwilach powinno się ono zabarwić na wybrany kolor.
Jeśli podstawowa paleta barw to za mało, możesz przytrzymać palec na kółku z kolorem – na dole ekranu powinno pojawić się kolorowe pole umożliwiające wybór niestandardowej barwy.
Grafika, która wyświetla się jak film
Czas, przez który w InstaStory wyświetla się pojedyncze zdjęcie jest z góry narzucony przez Instagram. Istnieje jednak prosty trik, który przyczyni się do wydłużenia czasu wyświetlana konkretnego zdjęcia. Wystarczy dodać do niego naklejkę, która jest GIFem. 6 sekund w prosty sposób wydłuży się do 15, czyli tylu, ile trwa jeden instastoriesowy film.
Zablokuj widoczność Stories dla wybranej osoby
Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło się, że zależało Ci na publikacji wybranej treści, jednak nie chciałeś żeby trafiła do wszystkich Twoich obserwatorów. W tym celu skorzystaj z możliwości Story controls. Przed dodaniem materiału kliknij w kółeczko znajdujące się w lewym górnym rogu, a następnie przejdź do relacji – w tym miejscu możesz zaznaczyć osoby, przed którymi chcesz ukryć swoją relację. Jeśli chcesz wysłać treść do poszczególnych użytkowników, skorzystaj z opcji
Wyślij do.
Wycisz relację
Masz zaspamowaną rolkę InstaStory? A może zmęczyło Cię oglądanie relacji konkretnej osoby? Możesz to zmienić. Gdy zauważysz, że dana osoba dodała Stories, przytrzymaj palec na miniaturce – w oknie dialogowym wybierz opcję
mute.
Wyciszyć można również posty konkretnego użytkownika. Będąc na profilu osoby którą obserwujesz, kliknij 3 kropki w prawym, górnym rogu. W okienku możesz zdecydować się na wycieszenie postów oraz postów i relacji.
Instagram jest dynamicznie rozwijającą się aplikacją, która nieustanie wprowadza zmiany i udoskonalenia – za niektórymi naprawdę trudno jest nadążyć. Powyższe triki i tipy pomogą Ci w staniu się prawdziwym instagramowym hakerem. A jeśli interesuje Cię temat marketingu na Instagramie,
skontaktuj się z nami! Z chęcią pomożemy!