Zarządzaj zgodą

Polityka plików cookie

Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Polityka ciasteczek

Marketing na TikToku – czy warto i od czego zacząć?

TikTok to aktualnie najdynamiczniej rozwijająca się platforma social media. Jeśli wyłączyć ze statystyk gry, jest to najczęściej ściągana aplikacja na telefony na całym świecie. Tylko w maju 2020 trafiła na 112 milionów telefonów! I jak każda tego typu aplikacja, TikTok daje markom bardzo duże pole do działalności marketingowej. Czy warto z niego skorzystać? I jak się do tego zabrać?

 

Marketing na TikToku – dlaczego warto?

Argumentem, którego często używają przeciwnicy reklamowania się na TikToku jest stereotypowy wiek jego użytkowników. Mówiąc krótko – w wielu umysłach ta platforma funkcjonuje jako przeznaczona wyłącznie dla osób w wieku 13 – 18 lat. Nie jest to do końca prawdą. Według danych samego TikToka aż 60% procent z ponad 4 milionów polskich użytkowników tej aplikacji to osoby pełnoletnie. A co za tym idzie – podejmujące świadome decyzje zakupowe i stanowiące odpowiednią grupę docelową do reklam. Możemy również bezpiecznie założyć, że takich osób będzie tylko przybywać. Wciąż jest to jednak dosyć nowa platforma, której wciąż daleko do wyeksploatowania przez rynek marketingowy. Pojawienie się na niej w tym momencie może znacząco wpłynąć na odbiór marki, budując nowoczesny i pozytywny wizerunek. To także dobry sposób na zapisanie jej w świadomości przedstawicieli młodszych pokoleń.  

Marketing na TikToku – o czym należy pamiętać?

Specyfika tej platformy nie pozwala jednak na bezrefleksyjne działania. Ważne, aby content tworzony z myślą o TikToku był doskonale dopasowany do charakteru treści prezentowanych na nim na co dzień. Wobec tego, zanim zdecydujesz się stworzyć swojej marce profil na TikToku, zastanów się nad kilkoma rzeczami. Przede wszystkim – czy charakter Twojej marki, działalność, którą się zajmuje oraz grupa docelowa pasują do specyfiki TikToka? Podstawą tej platformy są krótkie, często zabawne filmy oparte na muzycznych przebojach. Czy tego typu content pomoże Ci osiągnąć cele, jakie stawiasz przed swoją marką? Jeśli masz co do tego wątpliwości – skonsultuj się z dobrą agencją social media (polecamy się!). Weź jednak pod uwagę, że w przypadku niektórych marek, zdecydowanie lepiej jest poświęcić ten budżet i czas na prowadzenie komunikacji w innych social mediach. Czas i inne zasoby są tu zresztą kluczowe. Aby skutecznie prowadzić profil na TikToku, dobrze jest wyodrębnić grupę kreatywnych, śledzących trendy i obytych z kamerą osób, których zadaniem będzie tworzenie treści na ten kanał. A jest to czasochłonne zadanie – najlepsi TikTokerzy potrafią spędzić kilka godzin na przygotowanie i nakręcenie 15-sekundowego filmu. Efekt marketingowy jest jednak tego warty. I w tym wypadku również można wyręczyć się dobrą agencją social media.  

Co poza prowadzeniem profilu?

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się prowadzić firmowy profil na TikToku, opisywana platforma ma dla Ciebie jeszcze kilka możliwości marketingowego zaistnienia w jej ramach. Jak każdy poważny serwis społecznościowy, pozwala na prowadzenie płatnych kampanii reklamowych. I choć oferuje nieco mniej możliwych formatów do wykorzystania niż np. Facebook, to wciąż je rozwija i zapewnia bardzo dużą skuteczność. Do wyboru mamy m.in.:
  • sześćdziesięciosekundowe reklamy z automatycznie uruchamianym dźwiękiem, które wyświetlają się pomiędzy filmami obserwowanych użytkowników;
  • pięciosekundowe reklamy z automatycznie uruchamianym dźwiękiem, które wyświetlają się tuż po włączeniu aplikacji;
  • precyzyjnie dopasowane do preferencji odbiorcy reklamy, które wyświetlają się w jego kanale „Dla Ciebie”.
To oczywiście nie wszystkie oferowane możliwości. Możemy też zakładać, że w przyszłości będzie ich znacznie więcej. Niezależnie od formatu, można w przypadku reklam na TikToku liczyć na jedno – platforma stawia na idealne dopasowanie do odbiorcy, dzięki czemu reklamy trafiają wyłącznie do osób potencjalnie zainteresowanych ich tematem, co jest znakomitą wiadomością dla reklamodawców – skuteczność ich reklam znacznie wzrasta.  

Naturalne środowisko influencerów

Trzecim marketingowym kierunkiem, jaki można obrać na TikToku jest współpraca z influencerami. Ze względu na to, że ten serwis opiera się na tzw. user-generated content (czyli wszystkie zawarte w nim treści tworzą sami użytkownicy), TikTok staje się naturalnym środowiskiem dla influencerów. Wyróżnić możemy dwie grupy influencerów na TikToku: tradycyjnych celebrytów i tiktokerów. Co ciekawe, ci pierwsi dopiero niedawno odkryli ten serwis i włączyli go do palety swoich kanałów kontaktu z fanami. Na TikToku można od jakiegoś czasu „spotkać” np. Roberta Lewandowskiego lub Julię Wieniawę. Fenomenem jest jednak ten drugi typu influencerów. TikTokerzy to osoby, które znane są wyłącznie ze swoich profili na TikToku. Niejednokrotnie mają oni większą liczbę obserwatorów niż tradycyjni celebryci, a kampanie reklamowe prowadzone z ich udziałem na TikToku odnoszą większe sukcesy! Niezależnie jednak od rodzaju inluencerów, wchodzenie z nimi we współpracę na TikToku jest świetnym pomysłem, który szybko i skutecznie buduje rozpoznawalność marki i dotarcie nawet do milionów odbiorców! Jak widać, prowadzenie działań marketingowych na TikToku to zwykle bardzo dobry pomysł. Co więcej – jako, że to wciąż bardzo młoda platforma, można w ten sposób zostać pionierem w swojej branży! Warto podejść jednak do tego z odpowiednią strategią i przygotowaniem. Jako nowoczesna agencja social media jesteśmy w stanie zagwarantować i jedno, i drugie.